NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo po raz trzeci chce kupić wielosystemowe lokomotywy

| Michał Szymajda 27.07.2021 6,3k

PKP Cargo po raz trzeci chce kupić wielosystemowe lokomotywy
Fot. RK Archiwum
Po tym, jak po raz drugi nie udało się PKP Cargo rozstrzygnąć konkursu ofert na dostawę pięciu wielosystemowych lokomotyw, przetarg ogłoszono trzeci raz. Czy tym razem uda się znaleźć dostawcę?
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych, fabrycznie nowych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymaniowych. Zamówienie obejmuje także dostawę oprogramowania komputerowego lokomotyw wraz z licencjami na ich użytkowanie, dostawę do zamawiającego zestawu antyawaryjnego, a także świadczenie przez wykonawcę usług utrzymania lokomotyw.

Co ciekawe, zadanie obejmuje także wykonanie w lokomotywach naprawy rewizyjnej P4, ale... wykonanie tej części zamówienia zależeć będzie od decyzji zamawiającego, a w przypadku gdy nie dojdzie do złożenia dyspozycji wykonania naprawy, "wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tego tytułu". Jak wówczas PKP Cargo chciałoby wykonać naprawę P4 na nowoczesnych lokomotywach? Spółka wciąż upiera się przy otrzymaniu dokumentacji konstrukcyjnej z możliwością dokonywania jej zmian, myśli więc zapewne o samodzielnych naprawach. Nieoficjalnie wiemy, że to ten warunek sprawił, że nikt w pierwszym przetargu nie złożył oferty (w drugim PKP Cargo nie zdecydowało się na wybór oferty).

Współczynnik gotowości technicznej w przetargu stanowi 10% wagi przetargu, tyle samo punktów można otrzymać w przetargu za wysoki współczynnik niezawodności. Cena stanowi o wyborze oferty w 80%. Elektrowozy trzeba dostarczyć najpóźniej do końca marca 2023 roku. Przetarg jest elementem programu „Dostawa elektrycznych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania” dofinansowanego z POIiŚ. W ramach podobnego, wspierającego intermodal zadania, PKP Cargo kupuje właśnie platformy do przewozu kontenerów.

Więcej o pomyśle zakupu lokomotyw, mogących bez problemu przekraczać granice, pisaliśmy tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5