NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo po raz trzeci chce kupić wielosystemowe lokomotywy

| Michał Szymajda 27.07.2021 6,1k

PKP Cargo po raz trzeci chce kupić wielosystemowe lokomotywy
Fot. RK Archiwum
Po tym, jak po raz drugi nie udało się PKP Cargo rozstrzygnąć konkursu ofert na dostawę pięciu wielosystemowych lokomotyw, przetarg ogłoszono trzeci raz. Czy tym razem uda się znaleźć dostawcę?
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych, fabrycznie nowych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymaniowych. Zamówienie obejmuje także dostawę oprogramowania komputerowego lokomotyw wraz z licencjami na ich użytkowanie, dostawę do zamawiającego zestawu antyawaryjnego, a także świadczenie przez wykonawcę usług utrzymania lokomotyw.

Co ciekawe, zadanie obejmuje także wykonanie w lokomotywach naprawy rewizyjnej P4, ale... wykonanie tej części zamówienia zależeć będzie od decyzji zamawiającego, a w przypadku gdy nie dojdzie do złożenia dyspozycji wykonania naprawy, "wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tego tytułu". Jak wówczas PKP Cargo chciałoby wykonać naprawę P4 na nowoczesnych lokomotywach? Spółka wciąż upiera się przy otrzymaniu dokumentacji konstrukcyjnej z możliwością dokonywania jej zmian, myśli więc zapewne o samodzielnych naprawach. Nieoficjalnie wiemy, że to ten warunek sprawił, że nikt w pierwszym przetargu nie złożył oferty (w drugim PKP Cargo nie zdecydowało się na wybór oferty).

Współczynnik gotowości technicznej w przetargu stanowi 10% wagi przetargu, tyle samo punktów można otrzymać w przetargu za wysoki współczynnik niezawodności. Cena stanowi o wyborze oferty w 80%. Elektrowozy trzeba dostarczyć najpóźniej do końca marca 2023 roku. Przetarg jest elementem programu „Dostawa elektrycznych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania” dofinansowanego z POIiŚ. W ramach podobnego, wspierającego intermodal zadania, PKP Cargo kupuje właśnie platformy do przewozu kontenerów.

Więcej o pomyśle zakupu lokomotyw, mogących bez problemu przekraczać granice, pisaliśmy tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45788)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45788)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5