NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo ponownie chce kupić pięć wielosystemowych lokomotyw

| Michał Szymajda 18.01.2021 82

PKP Cargo ponownie chce kupić pięć wielosystemowych lokomotyw
Siemens Vectron w Poznaniu Franowiefot. M. Szymajda
PKP Cargo po raz drugi poszukuje dostawcy pięciu lokomotyw wielosystemowych. Pojazdy zostaną kupione z pomocą pieniędzy z Unii Europejskiej.
PKP Cargo chce po raz drugi kupić lokomotywy wielosystemowe do przewozów międzynarodowych. Pierwszy przetarg nie okazał się sukcesem, ponieważ nie zgłosił się do niego żaden producent. Teraz operator towarowy ponawia konkurs ofert.

Przedmiotem zamówienia, tak jak poprzednio, jest dostawa pięciu elektrycznych, fabrycznie nowych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usługi utrzymaniowej P4 (tym razem zamawiający ma jednak możliwość zrezygnowania z niej i poszukiwania wykonawcy przeglądu na własną rękę lub, ewentualnie, wykonania go własnymi siłami). Oprócz samych elektrowozów PKP Cargo wymaga dostawy m.in. oprogramowania komputerowego do nich wraz z licencjami, a także dostawy do naprawczego zestawu antyawaryjnego. Dość problematyczna dla producentów może się okazać konieczność „sporządzenia i przekazania dokumentacji konstrukcyjnej i dokonywania jej zmian”. Oczywiście lokomotywy muszą być przygotowane od strony technicznej i prawnej do pracy w Czechach, Austrii, Niemczech, na Węgrzech i oczywiście w Polsce.

Kryterium oceny ofert w tym przetargu to „współczynnik gotowości technicznej” – 10% wagi oferty, „współczynnik niezawodności” – 10% i cena – 80%. PKP Cargo czeka na oferty w przetargu do 15 lutego 2021. Pierwsze dwie sztuki muszą być dostarczone do 31 października 2022, a kolejne 3 sztuki do 30 listopada 2022. PKP Cargo dopuszcza szybszą dostawę po uzgodnieniu z dostawcą.

Nowe lokomotywy będą stacjonować w bazie PKP Cargo w Poznaniu Franowie. Zaplecze to ma już doświadczenie z nowoczesnymi lokomotywami wielosystemowymi Siemens Vectron.

– Ogłoszone postępowanie jest drugim postępowaniem w tym samym przedmiocie zmówienia, w poprzednim ogłoszonym w kwietniu 2020, nie wpłynęły oferty. Postępowanie przetargowe ogłoszone w dniu 13.01.2021 zostało poprzedzone wcześniejszym dialogiem technicznym. Fakt, że musieliśmy ogłosić kolejne postępowanie w tym samym przedmiocie zamówienia (pierwsze unieważnione z uwagi na brak ofert) oraz że musieliśmy poprzedzić go dialogiem technicznym - aby zminimalizować ryzyko braku ofert również w tym postępowaniu - wpłynął na termin jego ogłoszenia – napisał Piotr Czartoryski-Sziler z Biura Rozwoju, Relacji Inwestorskich i Marketingu PKP Cargo.

Na zakup lokomotyw przeznaczono spore wsparcie unijne. Wartość całkowita projektu to 227 milionów złotych, przy czym wartość dofinansowania z programu POIiŚ to ponad 92 miliony złotych. CUPT zdecydował o wsparciu PKP Cargo tą kwotą ponad dwa lata temu. Z tego samego programu operator otrzymał dofinansowanie na zakup 936 wagonów platform do przewozów intermodalnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45201)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45201)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5