Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Cargo ponownie chce kupić pięć wielosystemowych lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Cargo ponownie chce kupić pięć wielosystemowych lokomotyw
fot. M. SzymajdaSiemens Vectron w Poznaniu Franowie
PKP Cargo po raz drugi poszukuje dostawcy pięciu lokomotyw wielosystemowych. Pojazdy zostaną kupione z pomocą pieniędzy z Unii Europejskiej.

PKP Cargo chce po raz drugi kupić lokomotywy wielosystemowe do przewozów międzynarodowych. Pierwszy przetarg nie okazał się sukcesem, ponieważ nie zgłosił się do niego żaden producent. Teraz operator towarowy ponawia konkurs ofert.

Przedmiotem zamówienia, tak jak poprzednio, jest dostawa pięciu elektrycznych, fabrycznie nowych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usługi utrzymaniowej P4 (tym razem zamawiający ma jednak możliwość zrezygnowania z niej i poszukiwania wykonawcy przeglądu na własną rękę lub, ewentualnie, wykonania go własnymi siłami). Oprócz samych elektrowozów PKP Cargo wymaga dostawy m.in. oprogramowania komputerowego do nich wraz z licencjami, a także dostawy do naprawczego zestawu antyawaryjnego. Dość problematyczna dla producentów może się okazać konieczność „sporządzenia i przekazania dokumentacji konstrukcyjnej i dokonywania jej zmian”. Oczywiście lokomotywy muszą być przygotowane od strony technicznej i prawnej do pracy w Czechach, Austrii, Niemczech, na Węgrzech i oczywiście w Polsce.

Kryterium oceny ofert w tym przetargu to „współczynnik gotowości technicznej” – 10% wagi oferty, „współczynnik niezawodności” – 10% i cena – 80%. PKP Cargo czeka na oferty w przetargu do 15 lutego 2021. Pierwsze dwie sztuki muszą być dostarczone do 31 października 2022, a kolejne 3 sztuki do 30 listopada 2022. PKP Cargo dopuszcza szybszą dostawę po uzgodnieniu z dostawcą.

Nowe lokomotywy będą stacjonować w bazie PKP Cargo w Poznaniu Franowie. Zaplecze to ma już doświadczenie z nowoczesnymi lokomotywami wielosystemowymi Siemens Vectron.

– Ogłoszone postępowanie jest drugim postępowaniem w tym samym przedmiocie zmówienia, w poprzednim ogłoszonym w kwietniu 2020, nie wpłynęły oferty. Postępowanie przetargowe ogłoszone w dniu 13.01.2021 zostało poprzedzone wcześniejszym dialogiem technicznym. Fakt, że musieliśmy ogłosić kolejne postępowanie w tym samym przedmiocie zamówienia (pierwsze unieważnione z uwagi na brak ofert) oraz że musieliśmy poprzedzić go dialogiem technicznym - aby zminimalizować ryzyko braku ofert również w tym postępowaniu - wpłynął na termin jego ogłoszenia – napisał Piotr Czartoryski-Sziler z Biura Rozwoju, Relacji Inwestorskich i Marketingu PKP Cargo.

Na zakup lokomotyw przeznaczono spore wsparcie unijne. Wartość całkowita projektu to 227 milionów złotych, przy czym wartość dofinansowania z programu POIiŚ to ponad 92 miliony złotych. CUPT zdecydował o wsparciu PKP Cargo tą kwotą ponad dwa lata temu. Z tego samego programu operator otrzymał dofinansowanie na zakup 936 wagonów platform do przewozów intermodalnych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5