NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwszy pasażerski Vectron Cargounit na trasie Warszawa – Berlin [film]

| inf. pras 19.12.2022 7,7k

Pierwszy pasażerski Vectron Cargounit na trasie Warszawa – Berlin [film]
Pierwszy pasażerski Vectron Cargounit na trasie Warszawa – Berlin [film]
Pierwszy pasażerski Vectron Cargounit na trasie Warszawa – Berlin [film]
Pierwszy pasażerski Vectron Cargounit na trasie Warszawa – Berlin [film]
Lokomotywa Vectron Cargounit rozpoczęła eksploatację wraz z pasażerami na trasie BWE (Berlin – Warszawa Express). Jest to pierwsza z kilkunastu oferowanych przez Cargounit lokomotyw Siemensa dedykowana do ruchu pasażerskiego.
Jak informuje Siemens, jedna z przekazanych w grudniu lokomotyw Vectron Cargounit została przeznaczona do ruchu pasażerskiego. Premierowy przejazd rozpoczął się w niedzielę 18 grudnia o godz. 5:39 z Warszawy Wschodniej do Berlina. Elektrowóz wraz z pasażerami pojawił się na stolicy Niemiec po godz. 12. Kurs realizowało DB Fernverkehr, wspólnie z PKP Intercity obsługujące trasę BWE (Berlin – Warszawa Express).

– Cargounit konsekwentnie realizuje strategię modernizacji floty, m.in. poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych Vectron. Cieszymy się, że możemy odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie rynku, proponując nowoczesne lokomotywy wielosystemowe, takie jak Vectron, dostosowane zarówno do ruchu towarowego, jak i pasażerskiego. Do tej pory zamówiliśmy już aż 31 lokomotyw Siemensa, a jedna z nich rusza właśnie na tory wraz z pasażerami – powiedział Łukasz Boroń, prezes Cargounit cytowany w komunikacie.

– Podstawowym założeniem konstrukcji Vectronów była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno towarowym, jak i pasażerskim. Cieszymy się, że Vectron Cargounit będzie regularnie kursował z pasażerami na bardzo ważnej trasie Warszawa – Berlin, dołączając tym samym do innych lokomotyw Siemensa – Husarzy, z powodzeniem poruszających się między stolicami Polski i Niemiec – powiedział Hubert Meronk, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

Firma Siemens Mobility sprzedała już 1675 Vectronów łącznie do 63 klientów z całej Europy. Lokomotywy te przejechały ponad 660 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, Freightliner PL oraz Laude Smart Intermodal – podsumowuje Siemens.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5