NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwszy kontrakt Stadlera w Turcji. 7 lokomotyw dla prywatnego przewoźnika

| Roman Czubiński 27.08.2019 2,1k

Pierwszy kontrakt Stadlera w Turcji. 7 lokomotyw dla prywatnego przewoźnika
wiz. Stadler
Grupa Stadler zdobyła przyczółek na rynku tureckim. Pierwszym odbiorcą lokomotyw szwajcarskiej firmy będzie Körfez Ulaştırma, przewoźnik należący do koncernu naftowego Tüpraş. Pojazdy będą odznaczały się napędem hybrydowym i dużą siłą pociągową.
Turecki operator zamówił u Stadlera siedem lokomotyw hybrydowych Eurodual. Sześcioosiowe pojazdy mają być wykorzystywane do przewozów towarowych na terenie Turcji. Jednocześnie podpisano umowę, na mocy której Stadler zajmie się utrzymaniem lokomotyw przez osiem lat od dostarczenia. Dostawa pierwszego pojazdu powinna nastąpić w roku 2021.

Lokomotywy o układzie Co'Co' będą pierwszymi hybrydowymi pojazdami kolejowymi w Turcji. Zamawiający zdecydował się na takie rozwiązanie ze względu na specyfikę obsługiwanych tras, wśród których są zarówno odcinki zelektryfikowane prądem przemiennym 25 kV, jak i pozbawione sieci trakcyjnej. Przewoźnikowi zależało też na dużej mocy: lokomotywy mają być zdolne do prowadzenia w trakcji pojedynczej składów o masie do 2000 ton na liniach o znacznych nachyleniach toru. Jak przekonuje producent, dzięki zastosowaniu sześciu osi napędnych i nowoczesnego systemu kontroli trakcji siła pociągowa będzie wynosiła 500 kN. Moc pojazdu podczas pracy wyłącznie na module elektrycznym to 6,15 MW, a z wykorzystaniem silnika spalinowego jako agregatu – 2,8 MW.

Po realizacji kontraktu liczba dostarczonych przez Stadlera sześcioosiowych lokomotyw nowej generacji zwiększy się do 74 egzemplarzy. – Cieszymy się z powodu okazanego nam zaufania. Wraz z lokomotywami nowej generacji oferujemy przewoźnikom liczne korzyści ekonomiczne i środowiskowe – mówi dyrektor zarządzający Stadler Valencia Iñigo Parra.

Körfez Ulaştırma jest pierwszym tureckim prywatnym przewoźnikiem kolejowym, który otrzymał licencję na przewozy towarowe po głównych liniach (władze Turcji rozpoczęły ich wydawanie przed dwoma laty). Przewozy rozpoczął w grudniu 2017 r. – od tego czasu przewozy wyniosły ok. 3 milionów ton. Oprócz produktów naftowych spółki-matki Körfez zamierza zarabiać na przewozach także innych ładunków. Firma zamierza rozbudowywać swój tabor (obecnie jest to 439 wagonów i 10 własnych lub wynajętych lokomotyw) w związku z planami zwiększenia udziału w rynku przewozowym. – Dostawa lokomotyw dużej mocy z rodziny Eurodual przyczyni się do budowania naszej przewagi konkurencyjnej – deklaruje przedstawiciel przewoźnika Tufan Başarır.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Turcja (72)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Turcja (72)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5