Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy kontrakt Stadlera w Turcji. 7 lokomotyw dla prywatnego przewoźnika

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwszy kontrakt Stadlera w Turcji. 7 lokomotyw dla prywatnego przewoźnika
wiz. Stadler
Grupa Stadler zdobyła przyczółek na rynku tureckim. Pierwszym odbiorcą lokomotyw szwajcarskiej firmy będzie Körfez Ulaştırma, przewoźnik należący do koncernu naftowego Tüpraş. Pojazdy będą odznaczały się napędem hybrydowym i dużą siłą pociągową.

Turecki operator zamówił u Stadlera siedem lokomotyw hybrydowych Eurodual. Sześcioosiowe pojazdy mają być wykorzystywane do przewozów towarowych na terenie Turcji. Jednocześnie podpisano umowę, na mocy której Stadler zajmie się utrzymaniem lokomotyw przez osiem lat od dostarczenia. Dostawa pierwszego pojazdu powinna nastąpić w roku 2021.

Lokomotywy o układzie Co'Co' będą pierwszymi hybrydowymi pojazdami kolejowymi w Turcji. Zamawiający zdecydował się na takie rozwiązanie ze względu na specyfikę obsługiwanych tras, wśród których są zarówno odcinki zelektryfikowane prądem przemiennym 25 kV, jak i pozbawione sieci trakcyjnej. Przewoźnikowi zależało też na dużej mocy: lokomotywy mają być zdolne do prowadzenia w trakcji pojedynczej składów o masie do 2000 ton na liniach o znacznych nachyleniach toru. Jak przekonuje producent, dzięki zastosowaniu sześciu osi napędnych i nowoczesnego systemu kontroli trakcji siła pociągowa będzie wynosiła 500 kN. Moc pojazdu podczas pracy wyłącznie na module elektrycznym to 6,15 MW, a z wykorzystaniem silnika spalinowego jako agregatu – 2,8 MW.

Po realizacji kontraktu liczba dostarczonych przez Stadlera sześcioosiowych lokomotyw nowej generacji zwiększy się do 74 egzemplarzy. – Cieszymy się z powodu okazanego nam zaufania. Wraz z lokomotywami nowej generacji oferujemy przewoźnikom liczne korzyści ekonomiczne i środowiskowe – mówi dyrektor zarządzający Stadler Valencia Iñigo Parra.

Körfez Ulaştırma jest pierwszym tureckim prywatnym przewoźnikiem kolejowym, który otrzymał licencję na przewozy towarowe po głównych liniach (władze Turcji rozpoczęły ich wydawanie przed dwoma laty). Przewozy rozpoczął w grudniu 2017 r. – od tego czasu przewozy wyniosły ok. 3 milionów ton. Oprócz produktów naftowych spółki-matki Körfez zamierza zarabiać na przewozach także innych ładunków. Firma zamierza rozbudowywać swój tabor (obecnie jest to 439 wagonów i 10 własnych lub wynajętych lokomotyw) w związku z planami zwiększenia udziału w rynku przewozowym. – Dostawa lokomotyw dużej mocy z rodziny Eurodual przyczyni się do budowania naszej przewagi konkurencyjnej – deklaruje przedstawiciel przewoźnika Tufan Başarır.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Roman Czubiński 16 marca 2025

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Roman Czubiński 16 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij