Pierwszy dwuczłonowy Flirt został rozbudowany o dodatkowy środkowy człon – poinformowała Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
Jak podaje Łódzka Kolej Aglomeracyjna, łączenie dodatkowego członu odbyło się wczoraj (30 lipca) w zakładzie Stadlera w Siedlach. – Jest to innowacyjny projekt w skali Polski i Europy. Pojazd wkrótce będzie testowany na torze doświadczalnym Instytucie Kolejnictwa w Żmigrodzie. Nie możemy się doczekać pierwszego kursu w województwie łódzkim – napisał przewoźnik.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z firmą Stadler Polska umowę na rozbudowę dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych pociągów typu Flirt o
dodatkowy, trzeci człon w kwietniu 2019 roku. Inwestycja pozwoli na zwiększenie liczby miejsc w pojazdach, co przy stale rosnącej frekwencji w pociągach przewoźnika staje się koniecznością. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wyniesie 16 metrów, a całego rozbudowanego pojazdu 64 metry. W członie znajdzie się 66 miejsc siedzących i dwie pary drzwi. Wyposażony zostanie w klimatyzację, Wi-Fi, gniazdka elektryczne i urządzenia bezpieczeństwa, zgodnie ze standardem obecnych pociągów Flirt. Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pojazdach zwiększy się ze 120 do 186.
Realizację projektu umożliwiło wsparcie z Regionalnego Projektu Operacyjnego WŁ.
Umowę o dofinansowanie podpisał 11 marca na Dworcu Łódź Fabryczna marszałek województwa łódzkiego.