NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwszy Dragon dla FPL gotowy [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 08.02.2016 799

Pierwszy Dragon dla FPL gotowy [zdjęcia]
Fot. Adam Kupniewski
Pierwszy Dragon dla FPL gotowy [zdjęcia]
Pierwszy Dragon dla FPL gotowy [zdjęcia]
Pierwszy Dragon dla FPL gotowy [zdjęcia]
W sobotę z fabryki Newagu w Gliwicach wyjechała pierwsza lokomotywa Dragon dla przewoźnika Freightliner PL. Wkrótce zaczną się testy elektrowozu na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
Niemal dokładnie przed rokiem "Rynek Kolejowy" jako pierwszy poinformował, że Newag Gliwice dostarczy pięć nowych lokomotyw elektrycznych Dragon dla Freightliner PL. Przewoźnik, który polegał dotąd na lokomotywach spalinowych, weźmie nowe elektrowozy w leasing.

Już na torach

Od soboty (6 lutego) pierwsza z nowych lokomotyw jest już na torach. Dragon pojechał do Żmigrodu na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa, gdzie odbędzie się pierwsza część testów robionych przez producenta.

Według informacji "Rynku Kolejowego" niezbędne do otrzymania dopuszczenia do eksploatacji próby mają potrwać do połowy marca w Żmigrodzie. Dostawa pierwszych trzech elektrowozów zgodnie z umową planowana jest do końca maja, a kolejnych – w cyklu miesięcznym.

Zdecydowała ekonomia i niezawodność

Zamówione przez Freightliner PL Dragony to 6-osiowe lokomotywy o mocy 5 MW, przystosowane do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze nawet powyżej 4 tys. ton. W porównaniu do wcześniej produkowanych Dragonów, lokomotywy te wyposażone będą w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 520 kW, umożliwiający obsługę klientów również na niezelektryfikowanych końcówkach linii oraz na bocznicach bez wykorzystywania dodatkowych

– Dragony cha­rak­te­ry­zują się siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­kowania, boga­tym wypo­sa­że­niem oraz przede wszyst­kim bezawaryjnością. Dlatego będą stanowiły doskonałe uzupełnienie naszego obecnego taboru – mówił po podpisaniu umowy Wojciech Jurkiewicz, dyrektor zarządzający Freightliner PL. Trzon taboru trakcyjnego przewoźnika stanowią w Polsce spalinowe sześcioosiowe lokomotywy typu JT42CWRM klasy 29 EMD produkcji Electro-Motive Diesel Inc. USA, znane pod brytyjskim oznaczeniem Class66.

Lokomotywy będą serwisowane przez Newag i objęte dwuletnią gwarancją. Wartość kontraktu 17,5 mln euro netto. 

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5