Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy bimodalny Flirt z fabryki w Siedlcach wyjechał na brytyjskie tory z pasażerami [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
31-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy z 38 produkowanych w siedleckim Stadlerze Flirtów dla przewoźnika w regionie East Anglia rozpoczął właśnie kursy z pasażerami – podaje portal Railway Gazette. Wyprodukowany dla brytyjskiego klienta zespół trakcyjny niewiele ma wspólnego z Flirtami, który znamy z kontynentu.

Pierwszy z brytyjskich Flirtów kursujących z pasażerami na Wyspach otrzymał oznaczenie Class 755. Jest czteroczłonowy, ale pośrodku posiada jeszcze dodatkowy moduł ze spalinowym zespołem napędowym, zawieszony na wózkach Jacobsa.

Zespół trakcyjny jest więc bimodalny: może poruszać się zarówno po zelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych, jak i pozbawionych trakcji elektrycznej. Możliwość kursowania po niezelektryfikowanych liniach przydaje się to na linii z Norwich do Lowestoft i Yarmouth, gdzie pojazd debiutował 29 lipca. Wcześniej kursowały tu pociągi złożone z lokomotyw i wagonów. Warto zaznaczyć, że inne niż w kontynentalnych Flirtach są czoła wersji brytyjskiej, po bokach pudła są też „ścięte” w kierunku środka pojazdu, by spełnić wymagania brytyjskiej skrajni.

Wprowadzenie nowych pociągów na tory Wschodniej Anglii niesie dla pasażerów takie udogodnienia jak dosuwane do peronów stopnie, wifi na pokładzie, ładowarki usb,czy wydajna klimatyzacja. Łącznie przewoźnik Abellio zamówił do obsługi w regionie East Anglia 38 takich pojazdów, w wersji cztero- (24 sztuki) i trójczłonowej (14 sztuk). Większość z nich będzie pojawi się na trasach do końca 2019 roku. Będą serwisowane w Norwich.

Tomasz Prejs, dyrektor zarządzający fabryki Stadlera w Siedlcach, w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” przyznał w czerwcu, że budowa Flirtów dla przewoźnika East Anglia jest jednym z ciekawszych projektów, który realizuje zakład.

– Produkcja na rynek brytyjski to dla Stadlera nowe doświadczenie i konieczność sprostania specyficznym wymaganiom. Ten pojazd to w zasadzie odrębna konstrukcja. Inny jest profil wagonu, a więc sposób budowy pudła, konieczne jest także zdjęcie komponentów z dachu i zabudowanie ich pod podwoziem. Budowa tego pociągu to duże wyzwanie – powiedział Tomasz Prejs.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5