NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Pierwsze wagony Siemens Viaggio dla Kolei Czeskich już w produkcji [zdjęcia]

| Michał Szymajda 25.01.2020 226

Pierwsze wagony Siemens Viaggio dla Kolei Czeskich już w produkcji [zdjęcia]
Nowe wagony dla Kolei Czeskich Fot. CD
Pierwsze wagony Siemens Viaggio dla Kolei Czeskich już w produkcji [zdjęcia]
Pierwsze wagony Siemens Viaggio dla Kolei Czeskich już w produkcji [zdjęcia]
Pierwsze wagony Siemens Viaggio dla Kolei Czeskich już w produkcji [zdjęcia]
Pierwsze wagony Siemens Viaggio dla Kolei Czeskich już w produkcji [zdjęcia]
Koleje czeskie pokazały pierwsze pomalowane już szkielety nowych wagonów pasażerskich do pociągów ekspresowych i międzynarodowych. Powstają w kooperacji Siemensa i czeskiej Skody.
Wagony, które po raz pierwszy pokazali Czesi, budowane są w Niemczech, ale montaż ich wyposażenia będzie miał miejsce w Republice Czeskiej. Pochodzą z zamówienia na 50 pojazdów zdolnych kursować z prędkością 200 km/h. Należą do nowej generacji ciśnieniowoszczelnych (podobnie jak np. składy Pendolino) wagonów Siemens Viaggio, znanych np. z pociągów Railjet. Wagony są połączone krótkimi sprzęgami półstałymi, z wagonu do wagonu przechodzi się poprzez „przegubowe” przejście (również podobnie jak w polskim Pendolino), posiadają pneumatyczne zawieszenie.

Wagony pokazane przez České dráhy pochodzą z pierwszego zamówienia, które złożono w połowie 2018 roku. Siemens wspólnie ze Skoda buduje wagony 2. i 1. klasy, a także dla pasażerów z większym bagażem i restauracyjne. W zamówieniu znajdą się także wagony sterownicze, co umożliwi tworzenie z zestawów pociągów push&pull. Będą łączone w 10 wagonowe zestawy, obsłużą głównie relacje międzynarodowe. Czesi zapłacą za wagony 3 mld koron, czyli około 510 mln zł. Oznacza to, że jeden wagon średnio wart będzie ok 10,2 mln zł.

Wszystkie 50 pojazdów będzie zbudowanych, homologowanych i przetestowanych i dopuszczonych do ruchu maksymalnie w pierwszym kwartale 2021 roku.
Siemens i Skoda przygotowują się już do realizacji następnego kontraktu, związanego z budową aż 182 wagonów Viaggio, tym razem jednak z dopuszczeniem do ruchu z prędkością 230 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (630)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (630)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5