Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity znów samo robi P3 wagonów pasażerskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
15-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity znów samo robi P3 wagonów pasażerskich
fot. PKP Intercity
PKP Intercity znów wykonuje przeglądy poziomu P3 w wagonach własnymi zasobami. W ten sposób wykorzystuje potencjał zapleczy technicznych i ich kadry oraz przyspiesza powroty wagonów na tory.

Wiele lat temu Zakłady PKP Intercity wykonywały przeglądy poziomu P3 samodzielnie. Teraz nadal pracujący w Spółce fachowcy mogą ich się podjąć ponownie, a ponadto podzielić się swoim doświadczeniem z młodszymi pracownikami, przyuczając ich do wykonywania czynności wymaganych w Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdów kolejowych (DSU).

Fachowe przeglądy

W każdym Zakładzie do wykonania przeglądów P3 skierowanych jest po około 10 zatrudnionych osób. Dotychczas samodzielnie przez pracowników Zakładów realizowane były przeglądy P1 i P2 o mniejszym zakresie prac niż P3. Na rozszerzeniu zakresu prac skorzysta więc kadra zajmująca się utrzymaniem taboru, uzupełniając swoje fachowe przygotowanie. Należy zaznaczyć, że czynności w przeglądach P3 muszą być zgodne z wymogami zapisów Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdów kolejowych (DSU). Prawidłowość ich wykonania jest weryfikowana przez komisarzy odbiorczych.

Wagony szybciej powrócą na trasy

Spółka oszczędzi czas, który pochłaniają formalności procedur przekazywania taboru zewnętrznym wykonawcom. Ponadto łatwiejsze staje się planowanie niezbędnych przeglądów utrzymaniowych. Zakłady mogą bowiem elastycznie dostosowywać do zmieniających się warunków czy nieprzewidzianych zdarzeń.

– Spółka nadal będzie realizowała przeglądy poziomów P3 w zewnętrznych podmiotach. Wykonywanie części z tych przeglądów we własnych zapleczach jest kolejnym krokiem wykorzystywania nie zagospodarowanych wcześniej rezerw operacyjnych. Pozwoli to dalej zwiększać dostępność wagonów. Jest to kluczowe dla zwiększającej się pracy eksploatacyjnej. W nowym rozkładzie jazdy będziemy uruchamiać 527 pociągów dobowo. To więcej o ponad 50 względem obecnego rozkładu jazdy oraz o 110 więcej względem rozkładu jazdy 2023/2024. W wakacje liczba pociągów wzrośnie do co najmniej 555 na dobę – wskazuje Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij