NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]

| Michał Szymajda 23.09.2021 19,5k

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Nowe wagony z FPS dla PKP Intercity Fot. M. Szymajda
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]
Oprócz prezentacji wagonu MONowskich, na targach Trako mogliśmy po raz pierwszy z bliska zobaczyć dwa wagony wyprodukowane dla PKP Intercity. To zupełnie nowe pojazdy.
Wagony pochodzą ze zlecenia PKP Intercity, które operator złożył aż 4 lata temu. Pojazdy mogące kursować w pociągach z prędkością 200 km/h, będą operować na trasach krajowych i międzynarodowych ekspresów. Oczywiście po tym, jak otrzymają homologację poza Polską. Łącznie nowych wagonów 175A będzie 81, budowane będą w różnych wariantach: przedziałowych i bezprzedziałowych.

Na Trako zobaczyliśmy dwa nowe wagony z FPS: bezprzedziałowy z możliwością przewozu 4 rowerów oraz bezprzedziałowy z możliwością przewozu 8 rowerów. W obu typach wagonów zastosowano nowe, wygodne siedzenia, które są też w ED74 po modernizacji oraz w nowych Flirtach. Jest nowy system informacji pasażerskiej i ekrany do wyświetlania reklam a także wyświetlacze wskazujące zajętość poszczególnych miejsc. Wszystko zwrócić uwagę na bardzo obszerne półki bagażowe. Wagon jest ładnie wykończony, choć kolorystyka zamawiana od lat przez PKP Intercity, jest, delikatnie mówiąc, oszczędna.

To, co różni wagon 175A10 (pokazany w składzie, który wystawiło PKP Intercity) i 175A20 (wystawiany przez FPS) to liczba miejsc na rowery i ich aranżacja. W przypadku 175A20, mieszczącego 8 jednośladów, miejsce dla nich zaaranżowano w sposób poprawny (choć rozkładane wieszaki w jednym poziomie nie są rozwiązaniem dobrym). Natomiast w przypadku 175A10 powielono wszystkie błędy w projektowaniu tej przestrzeni, które popełniono w ED161 Dart. Próba zorganizowania jednocześnie przestrzeni na bagaż i rowery wyszła tragicznie. Jeden z wieszaków ustawiono niesymetrycznie, powieszenie dwóch rowerów obok siebie będzie więc problematyczne. Trudno zrozumieć, dlaczego przy zakupie nowego taboru zamawiający nie rozumie potrzeb rowerzystów i nie zaprojektował tej przestrzeni lepiej.

Bardzo czekamy na możliwość pierwszej jazdy tymi wagonami. Zupełnie nowe wózki produkcji FPS, przygotowane do kursowania z prędkością 200 km/h, powinny być gwarancją cichej i wygodnej podróży. Wizualnie wagony łatwo rozpoznać, po kanciastym dachu oraz szczelnych przejściach uszczelnionych Hubnera, które mają gwarantować bardzo cichą podróż w obszarze przejścia międzywagonowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (859)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (859)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5