Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Oprócz prezentacji wagonu MONowskich, na targach Trako mogliśmy po raz pierwszy z bliska zobaczyć dwa wagony wyprodukowane dla PKP Intercity. To zupełnie nowe pojazdy.

Wagony pochodzą ze zlecenia PKP Intercity, które operator złożył aż 4 lata temu. Pojazdy mogące kursować w pociągach z prędkością 200 km/h, będą operować na trasach krajowych i międzynarodowych ekspresów. Oczywiście po tym, jak otrzymają homologację poza Polską. Łącznie nowych wagonów 175A będzie 81, budowane będą w różnych wariantach: przedziałowych i bezprzedziałowych.

Na Trako zobaczyliśmy dwa nowe wagony z FPS: bezprzedziałowy z możliwością przewozu 4 rowerów oraz bezprzedziałowy z możliwością przewozu 8 rowerów. W obu typach wagonów zastosowano nowe, wygodne siedzenia, które są też w ED74 po modernizacji oraz w nowych Flirtach. Jest nowy system informacji pasażerskiej i ekrany do wyświetlania reklam a także wyświetlacze wskazujące zajętość poszczególnych miejsc. Wszystko zwrócić uwagę na bardzo obszerne półki bagażowe. Wagon jest ładnie wykończony, choć kolorystyka zamawiana od lat przez PKP Intercity, jest, delikatnie mówiąc, oszczędna.

To, co różni wagon 175A10 (pokazany w składzie, który wystawiło PKP Intercity) i 175A20 (wystawiany przez FPS) to liczba miejsc na rowery i ich aranżacja. W przypadku 175A20, mieszczącego 8 jednośladów, miejsce dla nich zaaranżowano w sposób poprawny (choć rozkładane wieszaki w jednym poziomie nie są rozwiązaniem dobrym). Natomiast w przypadku 175A10 powielono wszystkie błędy w projektowaniu tej przestrzeni, które popełniono w ED161 Dart. Próba zorganizowania jednocześnie przestrzeni na bagaż i rowery wyszła tragicznie. Jeden z wieszaków ustawiono niesymetrycznie, powieszenie dwóch rowerów obok siebie będzie więc problematyczne. Trudno zrozumieć, dlaczego przy zakupie nowego taboru zamawiający nie rozumie potrzeb rowerzystów i nie zaprojektował tej przestrzeni lepiej.

Bardzo czekamy na możliwość pierwszej jazdy tymi wagonami. Zupełnie nowe wózki produkcji FPS, przygotowane do kursowania z prędkością 200 km/h, powinny być gwarancją cichej i wygodnej podróży. Wizualnie wagony łatwo rozpoznać, po kanciastym dachu oraz szczelnych przejściach uszczelnionych Hubnera, które mają gwarantować bardzo cichą podróż w obszarze przejścia międzywagonowego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

FPS H. Cegielski szuka prezesa i członka zarządu

Biznes

FPS H. Cegielski szuka prezesa i członka zarządu

Jakub Rösler 02 lipca 2025

SP45 XXI wieku? FPS H. Cegielski myśli o sześcioosiowym spalinowozie

Tabor i technika

FPS H. Cegielski: Plus to nasza przyszłość

Tabor i technika

FPS H. Cegielski: Plus to nasza przyszłość

Jakub Rösler 13 września 2024

FPS H. Cegielski analizuje swoją tramwajową przyszłość. Co z Pumą?

Tabor i technika

Kolejne wagony Combo dla PKP IC. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie tylko Pendolino pojedzie z prędkością 200 km/h

Tabor i technika

Zobacz również:

FPS H. Cegielski szuka prezesa i członka zarządu

Biznes

FPS H. Cegielski szuka prezesa i członka zarządu

Jakub Rösler 02 lipca 2025

SP45 XXI wieku? FPS H. Cegielski myśli o sześcioosiowym spalinowozie

Tabor i technika

FPS H. Cegielski: Plus to nasza przyszłość

Tabor i technika

FPS H. Cegielski: Plus to nasza przyszłość

Jakub Rösler 13 września 2024

FPS H. Cegielski analizuje swoją tramwajową przyszłość. Co z Pumą?

Tabor i technika

Kolejne wagony Combo dla PKP IC. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie tylko Pendolino pojedzie z prędkością 200 km/h

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij