NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsze Kiss-y Stadlera już w Azerbejdżanie

| IRJ/lp, Rynek Kolejowy 06.06.2015 194

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-06 08:30:32 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Jakie 3,3kV? Wiadomo, że "ruski prąd" miewa większy woltaż, jak np. w Brześciu, no ale te 300V to już przesada. Znamionowe jest 3kV, o 3300 nie słyszałem. To może być maksymalna graniczna tolerancja napięcia w sieci. Tak jak pisałem właśnie ze względu na "ruski prąd".
2015-06-06 09:24:14 Autor: czyznaszmnie
---.231.71.114
właśnie znamionowy (nawet w Polsce) jest 3,3kV. A że w sieci bywa mniej, to już inna broszka. Niejednokrotnie u nas zdarza się 3,5-3,6 kV, rzadko, ale nawet więcej. A że sieć mamy miejscami miękką to i na 2100V można się złapać...
2015-06-06 11:53:24 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W czerwieni były ładniejsze,ale po przemalowaniu i tak wyglądają nieźle ;)
2015-06-06 12:28:31 Autor: static7098
---.google.com
Na E65 jak pendolino przejerzdza przez przystanek osobowy lisewo Malborkiem to EN57Al nie może ruszyć z przystanku z powodu spadku napiecia w sieci. Brawo Plk Gdańsk. Swoją drogą niech nikt nie wybiera PR Gdynia na trasie Gdańsk Główny- Gdynia Główna bo się załamie. Co chwilę pociąg staje bo wiecznie kopia jak to plk gdansk
2015-06-06 14:49:39 Autor: laik
---.dynamic.gprs.plus.pl
A co to za dziwaczny sprzęg?
Pociąg b. mi się podoba. Ciekawe kiedy takie cudo u nas.
2015-06-06 18:53:59 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post czyznaszmnie:
"właśnie znamionowy (nawet w Polsce) jest 3,3kV. A że w sieci bywa mniej, to już inna broszka. Niejednokrotnie u nas zdarza się 3,5-3,6 kV, rzadko, ale nawet więcej. A że sieć mamy miejscami miękką to i na 2100V można się złapać..."
Jakie 3300. Chodziłem do Kolejówki i było, że prąd stały w Polsce to 3kV. Oczywiście napięcia są około 3kV, także non problemo.
2015-06-07 16:02:33 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rozdzielnie kolejowe w Polsce mają napięcie znamionowe 3,3 kV.

W szkole pewnie o tym na początku powiedziano (tak jak o tym że prąd nie płynie od plusa do minusa). Niestety lata upraszczania robią swoje (ogłupiają) i mało kto o tym pamięta.
2015-06-07 18:06:02 Autor: WOW
---.play-internet.pl
Design Stadlera robi wrażenie....epicki ponadczasowy wygląd

Jak patrze na polski design to płakać się chcę ze wstydu
2015-06-07 18:57:12 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Dzięki. Szkoła, literatura, itp. Tylko pewnie w ostatecznym rozrachunku, gdy i tak wartości skaczą wesoło po amperomierzu są pomijalne.
PS. Kolega jeździ w metrze, gdzie jest 750V (w byłym ZSRR 825V) a 1kV na amperomierzu nie jest wartością nadzwyczajną.
2015-06-07 22:08:46 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Pociągi piękne, szkoda, że wkrótce będą zniszczone i odstawione przez to, że ich nie da się naprawić młotkiem jak ER2, a w Azerbejdżanie stoją wciąż na poziomie technologicznym reprezentowanym przez ER2.
2015-06-07 22:18:40 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post SP45-116:
"Dzięki. Szkoła, literatura, itp. Tylko pewnie w ostatecznym rozrachunku, gdy i tak wartości skaczą wesoło po amperomierzu są pomijalne.
PS. Kolega jeździ w metrze, gdzie jest 750V (w byłym ZSRR 825V) a 1kV na amperomierzu nie jest wartością nadzwyczajną."
1kV na czym???
2015-06-07 22:19:03 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post laik:
"A co to za dziwaczny sprzęg?
Pociąg b. mi się podoba. Ciekawe kiedy takie cudo u nas."
To pewnie ichnie dudy
2015-06-07 23:17:52 Autor: gość
---.dynamic-ww-4.vectranet.pl
Ty,fachowiec-od kiedy to napięcie jest pokazywane na amperomierzu?-ortografii się uczyłeś w szkole,czy przysypiałeś w ostatniej ławce?
2015-06-08 07:32:20 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Na woltomierzu rzecz jasna fachury.
2015-06-08 07:34:04 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
E, gościu.
A o mierniku uniwersalnym nie słyszałeś ;-)
2015-06-08 09:10:10 Autor: Azer lunu mach
---.kyivstar.net
Pociąg bardzo godny, ale trasy na jakich ma jeździć bardzo liche. Krótkie, taki SKM.
2015-06-08 15:29:29 Autor: Zdenek
---.43.4.226
Drogi SP45-116

750V daje podstacja przy obciążeniu nominalnym. Uwzględniając 10% spadek na zespole prostownikowym i impedancji systemu SN wychodzi 825V w stanie jałowym. 1kV jest wartością dosyć nadzwyczajną bo rekuperacja w systemach 750V jest ograniczona do 900V (odsyłam do EN50388). Napięcie powyżej 900V jest już kwalifikowane jako przepięcie i może trwać do 2 minut (piszę z pamięci). Odsyłam do literatury: Elektrosnabżenie mietropolitienov Wyd. Transport 1977.
2015-06-09 18:11:20 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Dzięki, podpytam kumpla z Metra. Za miesiąc będzie okazja. Czyli w sumie racja warszawskie metro jest i zasileniowo radzieckie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5