Partnerzy serwisu:
Prawo

Piechociński: zadania dla nowego wiceministra

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
29-12-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
piechocinski.blog.onet.pl, 28 grudnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Piechociński: zadania dla nowego wiceministra
Mamy nowego Wiceministra w Resorcie Infrastruktury odpowiedzialnego za funkcjonowanie rynku kolejowego. Należy gratulować a jednocześnie współczuć Andrzejowi Masselowi. Gratulować odwagi i merytorycznych kompetencji współczuć czasu i okoliczności tej nominacji , wyzwań przed którymi staje - pisze na blogu Janusz Piechociński, poseł PSL i członek sejmowej komisji infrastruktury.

Nowy kolejowy Minister nie zmieni sytuacji sam z siebie jeśli nie będzie wsparty w swoich działaniach przez cały Rząd, Premiera ,Ministra Finansów , Ministra Infrastruktury, szefa kolejowego zespołu międzyresortowego ds. kolejnictwa Michała Boniego. Większość wymienionych poniżej zadań dla nowego wiceministra nie jest jednak w Jego kompetencjach i możliwościach. A samo odwołanie wiceministra Engelharda nie kończy politycznej , urzędniczej i biznesowej odpowiedzialności za to co stało się z karygodnym przygotowywaniem i wdrażaniem rozkładu jazdy na 2011 rok. - pisze Piechociński.

 Skandal z pierwszego weekendu grudnia ujawnił tylko systemowe słabości w zarządzaniu i funkcjonowaniu rynku kolejowego. Nikt bowiem w Resorcie Infrastruktury nie wyciągnął lekcji z bolesnych wcześniejszych doświadczeń w zakresie wydzielania spółek i majątku w ramach grupy PKP S.A. , wykonania ustawy o usamorządowieniu przewozów regionalnych, wydzieleniu z PKP PR przewozów międzywojewódzkich i usytuowanie ich w PKP Intercity, wojny biletowej i wokół funkcjonowania kas biletowych między publicznymi przewoźnikami , wojny o dostęp do torów pomiędzy PKP Intercity a ofertą Przewozów Regionalnych InterRegio. - pisze członek sejmowej komisji infrastruktury.

Pierwsze zadanie przedstawione przez Piechocińskiego to zapewnienie udziału krajowego w pozyskaniu środków unijnych w inwestycjach i modernizacjach realizowanych przez PKP PLK.

 Od miesięcy Zarządca narodowej infrastruktury kolejowej PKP PLK prowadzi negocjacje z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w sprawie kredytu około 1 mld euro dla uzyskania wkładu krajowego dla pozyskania środków unijnych na inwestycje kolejowe w ramach Funduszu Spójności .Ze względu na pogarszającą się sytuację finansów publicznych i budżetu państwa z zadania tego nie wywiązał się budżet ( Minister Finansów ) ani tak jak w przypadku dróg krajowych Fundusz Kolejowy któremu nie przyznano możliwości ( tak jak w Krajowym Funduszu Drogowym ) pozyskiwania funduszy poprzez emisję obligacji czy zaciąganie kredytów pod przyszłe dochody Funduszu. Szybkie wprowadzenie na posiedzenie Rządu RP punktu udzielenie gwarancji Ministra Finansów dla kredytu na rzecz inwestycji kolejowych realizowanych przez PKP PLK winno być warunkiem brzegowym funkcjonowania w Resorcie Infrastruktury nowego wiceministra - pisze Piechociński.

Bez decyzji całego Rządu w tej sprawie publiczne punktowanie kolejarzy ,ze nie potrafią wykorzystywać funduszy unijnych jest tylko czystą polityczną i ludzką hipokryzją . Pamiętać należy też o tym ,ze cześć środków na koszty przygotowania i obsługi finansowej procesów inwestycyjnych miała pochodzić z dochodów własnych PKP PLK , które z racji spadku pracy przewozowej a także rosnących zaległości głownie ze strony pasażerskich przewoźników świadczących usługę publiczną nie wpłynęły do kasy PKP PLK. Groźba braku płynności finansowej w procesach inwestycyjnych , rosnące konflikty pomiędzy inwestorem PKP PLK a wykonawcami , tworzące się zatory płatnicze destabilizują rynek wykonawstwa projektowego i budowlano-montażowego z wielkimi konsekwencjami .Zapowiedzi więc kierownictwa Rządu i Resortu Infrastruktury z września i października tego roku o tym ,ze co prawda w tym roku inwestycjami na kolei nam nie wyszło ale znacząco odrobimy je w 2011 roku ( głoszono przewidywane wykonanie inwestycji za blisko 10 mld złotych ) rozmijają się ze stanem prac przygotowawczych i możliwości inwestycyjnych.Nowy Wiceminister musi tez odblokować nadmierny formalizm w relacjach PKP PLK resorty: Infrastruktury, Rozwoju Regionalnego, Finansów i Centrum Unijnych Projektów Transportowych gdzie na kierownictwo PKP PLK zrzucono pełną odpowiedzialność za konsekwencje braku rzeczywistej woli współdziałania i Współodpowiedzialności za sprawne zrealizowanie i rozliczenie zadań inwestycyjnych . - czytamy na blogu Piechocińskiego.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wybory do PE: Piechociński też zostaje

Warte uwagi

Wybory do PE: Piechociński też zostaje

Rynek Kolejowy, 9 czerwca 2009 09 czerwca 2009

Piechociński: Firmy budowlane bliskie wykrwawienia

Biznes

Piechociński: Firmy budowlane bliskie wykrwawienia

Gazeta Prawna, 10 lipca 2009 10 lipca 2009

Piechociński: Transport dużo wcześniej sygnalizował, że kryzys nadejdzie

Warte uwagi

Piechociński: Transport dużo wcześniej sygnalizował, że kryzys nadejdzie

Rynek Kolejowy, 29 września 2009 29 września 2009

Piechociński o połączeniu Ostrołęka - Łapy

Pasażer

Piechociński o połączeniu Ostrołęka - Łapy

piechocinski.blog.onet.pl, 15 grudnia 2009 15 grudnia 2009

Piechociński: Czekamy na wnioski personalne obiecane przez ministra Grabarczyka

Biznes

Piechociński: Będzie wiele nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

Prawo i polityka

Zobacz również:

Wybory do PE: Piechociński też zostaje

Warte uwagi

Wybory do PE: Piechociński też zostaje

Rynek Kolejowy, 9 czerwca 2009 09 czerwca 2009

Piechociński: Firmy budowlane bliskie wykrwawienia

Biznes

Piechociński: Firmy budowlane bliskie wykrwawienia

Gazeta Prawna, 10 lipca 2009 10 lipca 2009

Piechociński: Transport dużo wcześniej sygnalizował, że kryzys nadejdzie

Warte uwagi

Piechociński: Transport dużo wcześniej sygnalizował, że kryzys nadejdzie

Rynek Kolejowy, 29 września 2009 29 września 2009

Piechociński o połączeniu Ostrołęka - Łapy

Pasażer

Piechociński o połączeniu Ostrołęka - Łapy

piechocinski.blog.onet.pl, 15 grudnia 2009 15 grudnia 2009

Piechociński: Czekamy na wnioski personalne obiecane przez ministra Grabarczyka

Biznes

Piechociński: Będzie wiele nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5