NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa: Nadchodzi Gama 2

| Jakub Madrjas 03.10.2022 14,9k

Pesa: Nadchodzi Gama 2
rys. Pesa
Pesa: Nadchodzi Gama 2
Pesa: Nadchodzi Gama 2
Pesa: Nadchodzi Gama 2
Pesa: Nadchodzi Gama 2
Pesa bardzo intensywnie przygotowuje nową linię produktową. Jedną z lokomotyw jej biznesu ma być – a jakże – lokomotywa. Nowa Gama 2 zostanie wkrótce zaoferowana przewoźnikom polskim i zagranicznym.
Pierwsza nowoczesna lokomotywa Pesy zadebiutowała na torach w 2012 roku. Nazwę Gama dla platformy wybrano w konkursie zorganizowanym wspólnie przez “Rynek Kolejowy” i producenta taboru. Bydgoska firma sprzedała do dziś 60 lokomotyw.

Projekt i wyposażenie Gamy były stale rozwijane przez kolejne lata – pojawiła się m.in. wersja spalinowa, Gama Maraton z silnikiem dojazdowym do obsługi bocznic czy ostatnio lokomotywa spalinowo-elektryczna. Jednocześnie montowane są coraz nowsze podzespoły. W związku z tym producent podjął decyzję o zebraniu i zunifikowaniu wszystkich zebranych doświadczeń w nową, rozwojową wersję o nazwie Gama 2.

– Lokomotywy Gama sprawują się dobrze, ale jednak część zastosowanych w niej rozwiązań ma już 10 lat. To dużo czasu w technologii. Dlatego zdecydowaliśmy się na otwarcie nowej platformy Gama 2 – mówi Jacek Konop, wiceprezes Pesy ds. technicznych. Producent jest już gotowy do zaoferowania przewoźnikom nowej lokomotywy w przetargach –o ile wymagany czas dostawy na to pozwoli, tabor będzie wymagał bowiem nowego dokumentu dopuszczającego do ruchu. – Nie rezygnujemy z oferowania Gamy 1 w postępowaniach o krótszym czasie dostawy – zastrzega Konop.

Głównym celem Pesy przy tworzeniu Gamy 2 była unifikacja stosowanych rozwiązań, co ułatwia zarówno produkcję jak i serwis. Producent chce również podnosić prędkość maksymalną swojego taboru – nowe Gamy mają się rozpędzać do 200 km/h. Producent chce wyjść też na rynki zagraniczne dzięki zastosowaniu kilku systemów napięcia. Oferowana będzie też wersja spalinowa oraz dwutrakcyjna, spalinowo-elektryczna (tzw. hybrydowa).

Jak pisaliśmy niedawno, Pesa jest bliska wygrania przetargu na lokomotywy tego ostatniego typu dla PKP Intercity. – W tym wypadku będzie to pierwsza wersja Gamy, zbliżona do testowanego właśnie prototypu – tłumaczy Jacek Konop.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5