Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pesa: Budujemy zupełnie nowy typ pojazdu dla RegioJet

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pesa: Budujemy zupełnie nowy typ pojazdu dla RegioJet
Fot. Pesa
Bydgoska Pesa zbuduje dla RegioJet zupełnie nowy elektryczny pojazd. Będzie inny niż dotychczas budowane w zakładzie Elfy2. 

Pesa buduje dla czeskiego prywatnego operatora 7 zupełnie nowych pojazdów. RegioJet będzie ich używał na liniach regionalnych w związku z kontraktem, jaki ma z jednym z samorządów.

– Pojazdy dla RegioJet będą się znacznie różnić od krajowych Elfów 2. Najważniejsza zmiana to inny układ biegowy. Człony pojazdu oparte są na oddzielnych wózkach.. Wagony będą dłuższe, będą mogły zabrać więcej pasażerów niż pojazd dwuczłonowy z wózkiem Jacobsa. Zespół trakcyjny dla Czechów będzie też pierwszym, gdzie pudło zbudowane zostanie jako konstrukcja skorupowa, w której zarówno ostoja, jak i ściany boczne z poszyciem będą elementami nośnymi – powiedział Maciej Maciejewski, członek zarządu Pesy i dyrektor do spraw sprzedaży.

Konstrukcja skorupowa nowego pociągu jest lżejsza, ale tak samo wytrzymała jak dotychczas budowanych pojazdów. Pierwszy z pojazdów jest właśnie budowany. – Jesteśmy przekonani, że pojazd będzie interesujący także dla innych operatorów w Europie.  Będzie on dwusystemowy, mogący operować pod napięciem zarówno 3 kV DC, jak i pod 25 kV AC – dodał Maciej Maciejewski.

Pojazdy dla Czechów będą miały także inne niż znane z Polski czoło. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Całą rozmowę z Maciejem Maciejewskim można przeczytać w miesięczniku "Rynek Kolejowy".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Biznes

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Mikołaj Kobryński 09 czerwca 2023

RegioJet wygrał w sądzie z UTK

Prawo i polityka

RegioJet wygrał w sądzie z UTK

Jakub Madrjas 26 maja 2023

RegioJet sprzedaje bilety na 5 miesięcy w przód

Pasażer

RegioJet sprzedaje bilety na 5 miesięcy w przód

Michał Szymajda 28 kwietnia 2023

110 tysięcy pasażerów pociągów RegioJet na linii Przemyśl - Praga

Tabor i technika

Zobacz również:

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Biznes

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Mikołaj Kobryński 09 czerwca 2023

RegioJet wygrał w sądzie z UTK

Prawo i polityka

RegioJet wygrał w sądzie z UTK

Jakub Madrjas 26 maja 2023

RegioJet sprzedaje bilety na 5 miesięcy w przód

Pasażer

RegioJet sprzedaje bilety na 5 miesięcy w przód

Michał Szymajda 28 kwietnia 2023

110 tysięcy pasażerów pociągów RegioJet na linii Przemyśl - Praga

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5