NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]

| Jakub Madrjas 24.04.2019 316

Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
fot. MS, Rynek Kolejowy
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Pendolino rozbite w Ozimku wysyłane do Włoch na naprawę [nowe zdjęcia]
Rozbity człon Pendolino ED250-002, które uległo wypadkowi w Ozimku, w końcu jedzie na naprawę do Włoch. 24 marca uszkodzony człon pojazdu trafił na lawetę i został przygotowany do transportu.
Dokładnie 7 kwietnia minęły dwa lata od katastrofy kolejowej w Ozimku pod Opolem. W wyniku zdarzenia poważnie uszkodzony został pociąg zespolony Pendolino z numerem 002. Pierwotnie PKP Intercity zakładało wysłanie składu do Włoch przed końcem 2017 roku. Jednak dopiero w marcu 2018 roku PKP Intercity rozpoczęło procedurę udzielenia zamówienia na naprawę składu i trwała ona aż do listopada. Całkowita wartość zamówienia wyniosła aż 8 535 722 euro bez VAT. Tylko 4 mln złotych pokryje ubezpieczenie kierowcy ciężarówki, który spowodował wypadek. Skład ED250 kosztował PKP IC 20 mln euro brutto.

– Przesunięcie w czasie wynikało pierwotnie z konieczności wykonania dokładnych prac w zakresie szacowania strat i zbadania wszystkich uszkodzonych elementów. Przełom IV kwartału ub.r. i pierwszego br. okazał się niemożliwym terminem do zrealizowana transportu ze względu na trudne warunki pogodowe, w tym zalegający śnieg, na trasie przejazdu pojazdu niskopodwoziowego, na którym będzie transportowany uszkodzony człon – tłumaczyła Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.  Deklarowany czas naprawy to 584 dni.

Dziś w nocy skład ED250 został w końcu przewieziony z Grochowa do Rembertowa, gdzie jest przygotowywany do wysłania transportem drogowym. – Pierwszy człon został odłączony od pociągu i tylko on będzie transportowany do Włoch. Wysyłką zajmie się firma Panas Transport. Przewóz będzie się odbywał nocą, wózki po demontażu będą przewożone oddzielnie – relacjonuje nasz dziennikarz, Michał Szymajda. Transport dotrze do Włoch w ciągu półtora tygodnia,

Z końcem marca na tory wrócił natomiast ED250, który uległ wypadkowi jesienią 2017 roku w Modlinie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5