Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pechowa premiera nowego szybkiego połączenia Zurych − Monachium [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Bayerischer Rundfunk i Süddeutsche Zeitung

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pechowa premiera nowego szybkiego połączenia Zurych − Monachium [zdjęcia]
Fot. Kabelleger, CC BY-SA 3.0Pendolino SBB
Miał być to wspaniały start nowej epoki w komunikacji między Niemcami a Szwajcarią. Po łącznie ponad 24 latach planowania i prac na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii wystartowało w niedzielę długo oczekiwane szybkie połączenie między Zurychem i Monachium. 

Na zelektryfikowanej wreszcie trasie powstała m.in. stacja Lindau-Reutin, dzięki czemu zrezygnowano z wjazdu do centrum Lindau. Sama elektryfikacja częściowo jednotorowej linii (między Lindau i Geltendorfem) pochłonęła 500 mln euro, powstały także ekrany dzwiękochłonne, a łuki przystosowano do ruchu pociągów z „wychylnym pudłem”.

Koleje Niemieckie (DB) i Koleje Szwajcarskie (SBB) z dumą zaprezentowały koncept połączenia dwóch metropolii w cztery, a od końca przyszłego roku w zaledwie 3,5 godziny. Między miastami kursuje teraz 6 par szybkich połączeń wykonywanych szwajcarskimi składami pod handlową nazwą Euro-City-Express „Astoro”. Chodzi o zespoły trakcyjne Pendolino ETR 610.

Pierwszy pociąg startuje rozkładowo z Monachium o 6:55, a z Zurychu o 7:03. Ostatnie kursy odbywają się o 18:52 z Niemiec i o 19:03 ze Szwajcarii. O ile pierwszy kurs z Monachium przez Memmingen, Bregencję, St. Gallen i Winterthur odbył się o czasie, to pierwszy kurs do stolicy Bawarii… nie dotarł do celu. Według informacji niemieckich mediów, skład ten w miejscowości Hergatz został pomyłkowo skierowany na niezelektryfikowany tor.
W następstwie zdarzenia doszło do zniszczenia pantografu pociągu, a pasażerowie musieli przesiąść się do kursujących bez utrudnień regionalnych pociągów (spalinowych). Po zdarzeniu wstrzymany był ruch pociągów dalekobieżnych w obu kierunkach, zaś „pechowy” skład już bez pasażerów odprowadziła do celu lokomotywa spalinowa. Około godziny 15:00 przywrócono kursowanie ECE.
 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5