NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Pechowa premiera nowego szybkiego połączenia Zurych − Monachium [zdjęcia]

| Artur Bogdanowicz 14.12.2020 540

Pechowa premiera nowego szybkiego połączenia Zurych − Monachium [zdjęcia]
Pendolino SBBFot. Kabelleger, CC BY-SA 3.0
Miał być to wspaniały start nowej epoki w komunikacji między Niemcami a Szwajcarią. Po łącznie ponad 24 latach planowania i prac na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii wystartowało w niedzielę długo oczekiwane szybkie połączenie między Zurychem i Monachium. 
Na zelektryfikowanej wreszcie trasie powstała m.in. stacja Lindau-Reutin, dzięki czemu zrezygnowano z wjazdu do centrum Lindau. Sama elektryfikacja częściowo jednotorowej linii (między Lindau i Geltendorfem) pochłonęła 500 mln euro, powstały także ekrany dzwiękochłonne, a łuki przystosowano do ruchu pociągów z „wychylnym pudłem”.

Koleje Niemieckie (DB) i Koleje Szwajcarskie (SBB) z dumą zaprezentowały koncept połączenia dwóch metropolii w cztery, a od końca przyszłego roku w zaledwie 3,5 godziny. Między miastami kursuje teraz 6 par szybkich połączeń wykonywanych szwajcarskimi składami pod handlową nazwą Euro-City-Express „Astoro”. Chodzi o zespoły trakcyjne Pendolino ETR 610.

Pierwszy pociąg startuje rozkładowo z Monachium o 6:55, a z Zurychu o 7:03. Ostatnie kursy odbywają się o 18:52 z Niemiec i o 19:03 ze Szwajcarii. O ile pierwszy kurs z Monachium przez Memmingen, Bregencję, St. Gallen i Winterthur odbył się o czasie, to pierwszy kurs do stolicy Bawarii… nie dotarł do celu. Według informacji niemieckich mediów, skład ten w miejscowości Hergatz został pomyłkowo skierowany na niezelektryfikowany tor.
W następstwie zdarzenia doszło do zniszczenia pantografu pociągu, a pasażerowie musieli przesiąść się do kursujących bez utrudnień regionalnych pociągów (spalinowych). Po zdarzeniu wstrzymany był ruch pociągów dalekobieżnych w obu kierunkach, zaś „pechowy” skład już bez pasażerów odprowadziła do celu lokomotywa spalinowa. Około godziny 15:00 przywrócono kursowanie ECE.
 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5