NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PB: Polacy wolą latać niż jeździć koleją

| Puls Biznesu, 31 sierpnia 2010 31.08.2010 96

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-08-31 15:15:46 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
Następny od ubywania. Niedawno rozebrano będącą w dobrym stanie linię Tama Brodzka - Iława. Co jeszcze w tym kraju może ubyć z sieci kolejowej? Może by tak jakąś drogę rozebrać, co?
Na pocieszenie pan poseł powinien powiedzieć że przybędzie urzędników.
2010-08-31 15:24:33 Autor: emigrant
---.255.204.25

emigrant
...no i tras lotniczych nie trzeba budować!
2010-08-31 15:47:39 Autor: Adam ZZZłłłyy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przez ostatnie 10 lat rwa mania różnych sondaży preferencyjnych robionych przez \"OBOP-y\".
Ale mało które jesli wogóle zapytały się o kondycję kolei, jej postrzeganie, czy konieczność/niekonieczność modernizacji. Zaden pakiet około kolejowy przez te 10 lat potańcówki sondazowe się nie trafił. A pytali o różne bzdet łącznie z ttym kto jak sie pieprzy. Piprzcie się Obopy! Pieprzcie sie państwowe sitwy!!!
2010-08-31 15:59:15 Autor: Kalinpra
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak jest. Pan poseł Piechociński lubi wygłaszac komentarza na temat rzeczywistości, w której zyje. Z tym, że zapomina przy okazji, że to on jest tym, który tej rzeczywistości nakłada ramy prawne, czyli w jakis sposob ja kieruje. Tym bardziej, że jest w partii rządzącej.

A cóż stoi (teorstycznie) na przeszkodzie, żaby na przykład zabrać 3 mld z dotacji na KRUS i dać na remont infrastruktury? Nic, tylko chęci, panie pośle....
2010-08-31 16:06:12 Autor: aron medrzec parczewski
---.play-internet.pl
trzeba wprowadzic podatek infrastrukturalny. Bylby on doliczany do ceny biletu PKP na liniach kolejowych, gdzie predkosc handlowa pociagu przekracza 70 km/h. Moglby wynosic np. 10% ceny biletu i pieniadze te bylyby przeznaczane na remont linii kolejowych. Ktorych? W pierwszej kolejnosci na pewno Krakow - Katowice i Bydgoszcz - Gdansk a potem sie zobaczy.

Oczywiscie jezeli pociag by sie spoznill ze predkosc spadlaby ponizej 70 km/h to wtedy kasa by zwracala ten podatek po napisaniu odpowiedniego podania przez pasazera.
2010-08-31 18:04:09 Autor: nora cerzdem
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
lepiej wprowadzic podatek od busów, jeżeli jada szybciej niż 70 km/h
2010-08-31 18:44:23 Autor: NonDraco
---.196.166.91.threembb.co.uk
@emigrant
Budować nie trzeba ale i tak panu profesorowi z ekipą udało by się je przeznaczyć do likwidacji i rozbiórki bo w końcu to wybitni specjaliści.
2010-08-31 19:17:32 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Tia. Poseł tradycyjne w opozycji. Chociaż tym razem - o dziwo - nie wobec swojego ugrupowania :D
2010-09-01 07:13:42 Autor: HGW
---.tktelekom.pl
Oczywiście,

ja codziennie latam - do roboty.

HGW
2010-09-01 08:29:50 Autor: maruda
---.tktelekom.pl
Z jakiego to okresu? Jakie trasy brano tu pod uwagę? Chodzi o transport towarowy, czy pasażerski? Artykuł piękny i nic nie mówiący. Jeśli to z ostatnich 20 lat, to tak państwo zapomniało o kolei co zaowocowało jej zwijaniem. Jeśli chodzi o krótkie trasy wewnętrzne to z pewnością konkurencją kolei jest samochód (tu kłania się krótkowzroczność polityków, budować jedynie drogi bo kolej to przeżytek efekt drogi przejęły TIRy a zwykli obywatele toną w dziurach i koleinach). Na dłuższych trasach wygra w wielu przypadkach samolot. W lotnictwie nadrabiamy straty z PRL, po otwarciu granic ludzie zaczęli podróżować. Trudno oczekiwać, żeby turyści do Tunezji jechali pociągiem...
2010-09-01 09:52:52 Autor: thomas
---.web.vodafone.de
Prawda jest taka ze wiekszosc Polakow nigdy nie leciala samolotem i w sondazach podaja raczej swoje marzenia niz fakty.
2010-09-01 10:00:31 Autor: Szymek
---.adsl.inetia.pl

Szymek
Kiedyś w jakimś felietonie PLKi było napisane że docelowo sieć kolejowa ma być zredukowana do ok 12000km... Czyli takie mają założenia. Szkoda tylko że zajechana do śmierci technicznej linia zostawiana jest na pastwę losu, zamiast ją rozebrać, a teren zniwelować.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5