GUS opublikował dane na temat długości różnego rodzaju połączeń transportowych w ostatnim dwudziestoleciu. Zdaniem „Puls Biznesu” wskazują one na to, że Polacy mając do wyboru podróż koleją lub samolotem albo samochodem, zdecydowanie stawiają na te ostatnie środki transportu.
Sieć kolejowa w Polsce systematycznie się kurczy. W ubiegłym roku było jeszcze 20,36 tys. km torów, a obecnie jest ich nieco ponad 19 tys. km. W ciągu ostatnich dwudziestu lat ubyło 22,4 proc. torów. Odwrotnie wygląda sytuacja w przypadku dróg. W 2009 ich łączna długość wynosiła ponad 268,8 tys. km, czyli o 7574 km więcej niż rok wcześniej i o 50,38 tys. km więcej niż 20 lat temu – czytamy w „Pulsie Biznesu”.
- Dane te pokazują zapóźnienia z ostatnich dwudziestu lat. Dziś użytkowana sieć kolejowa to nieco ponad 18 tys. km torów, a naprawdę duży ruch mamy na około 12 tys. km — mówi „Pulsowi Biznesu” Janusz Piechociński, poseł PSL, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury. Jego zdaniem w najbliższych lata ubędzie nam jeszcze 7 tys. km torów.
W tej sytuacji zarówno kierowcy, jak i firmy transportowe stawiają na samochodu i samoloty. Długość tras lotniczych zwiększyła się aż o 220 proc., do 257,9 tys. km.
Więcej
2010-08-31 15:15:46 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
Następny od ubywania. Niedawno rozebrano będącą w dobrym stanie linię Tama Brodzka - Iława. Co jeszcze w tym kraju może ubyć z sieci kolejowej? Może by tak jakąś drogę rozebrać, co?
Na pocieszenie pan poseł powinien powiedzieć że przybędzie urzędników.
2010-08-31 15:24:33 Autor: emigrant
---.255.204.25
emigrant ...no i tras lotniczych nie trzeba budować!
2010-08-31 15:47:39 Autor: Adam ZZZłłłyy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przez ostatnie 10 lat rwa mania różnych sondaży preferencyjnych robionych przez \"OBOP-y\".
Ale mało które jesli wogóle zapytały się o kondycję kolei, jej postrzeganie, czy konieczność/niekonieczność modernizacji. Zaden pakiet około kolejowy przez te 10 lat potańcówki sondazowe się nie trafił. A pytali o różne bzdet łącznie z ttym kto jak sie pieprzy. Piprzcie się Obopy! Pieprzcie sie państwowe sitwy!!!
2010-08-31 15:59:15 Autor: Kalinpra
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak jest. Pan poseł Piechociński lubi wygłaszac komentarza na temat rzeczywistości, w której zyje. Z tym, że zapomina przy okazji, że to on jest tym, który tej rzeczywistości nakłada ramy prawne, czyli w jakis sposob ja kieruje. Tym bardziej, że jest w partii rządzącej.
A cóż stoi (teorstycznie) na przeszkodzie, żaby na przykład zabrać 3 mld z dotacji na KRUS i dać na remont infrastruktury? Nic, tylko chęci, panie pośle....
2010-08-31 16:06:12 Autor: aron medrzec parczewski
---.play-internet.pl
trzeba wprowadzic podatek infrastrukturalny. Bylby on doliczany do ceny biletu PKP na liniach kolejowych, gdzie predkosc handlowa pociagu przekracza 70 km/h. Moglby wynosic np. 10% ceny biletu i pieniadze te bylyby przeznaczane na remont linii kolejowych. Ktorych? W pierwszej kolejnosci na pewno Krakow - Katowice i Bydgoszcz - Gdansk a potem sie zobaczy.
Oczywiscie jezeli pociag by sie spoznill ze predkosc spadlaby ponizej 70 km/h to wtedy kasa by zwracala ten podatek po napisaniu odpowiedniego podania przez pasazera.
2010-08-31 18:04:09 Autor: nora cerzdem
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
lepiej wprowadzic podatek od busów, jeżeli jada szybciej niż 70 km/h
2010-08-31 18:44:23 Autor: NonDraco
---.196.166.91.threembb.co.uk
@emigrant
Budować nie trzeba ale i tak panu profesorowi z ekipą udało by się je przeznaczyć do likwidacji i rozbiórki bo w końcu to wybitni specjaliści.
2010-08-31 19:17:32 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina Tia. Poseł tradycyjne w opozycji. Chociaż tym razem - o dziwo - nie wobec swojego ugrupowania :D
2010-09-01 07:13:42 Autor: HGW
---.tktelekom.pl
Oczywiście,
ja codziennie latam - do roboty.
HGW
2010-09-01 08:29:50 Autor: maruda
---.tktelekom.pl
Z jakiego to okresu? Jakie trasy brano tu pod uwagę? Chodzi o transport towarowy, czy pasażerski? Artykuł piękny i nic nie mówiący. Jeśli to z ostatnich 20 lat, to tak państwo zapomniało o kolei co zaowocowało jej zwijaniem. Jeśli chodzi o krótkie trasy wewnętrzne to z pewnością konkurencją kolei jest samochód (tu kłania się krótkowzroczność polityków, budować jedynie drogi bo kolej to przeżytek efekt drogi przejęły TIRy a zwykli obywatele toną w dziurach i koleinach). Na dłuższych trasach wygra w wielu przypadkach samolot. W lotnictwie nadrabiamy straty z PRL, po otwarciu granic ludzie zaczęli podróżować. Trudno oczekiwać, żeby turyści do Tunezji jechali pociągiem...
2010-09-01 09:52:52 Autor: thomas
---.web.vodafone.de
Prawda jest taka ze wiekszosc Polakow nigdy nie leciala samolotem i w sondazach podaja raczej swoje marzenia niz fakty.
2010-09-01 10:00:31 Autor: Szymek
---.adsl.inetia.pl
Szymek Kiedyś w jakimś felietonie PLKi było napisane że docelowo sieć kolejowa ma być zredukowana do ok 12000km... Czyli takie mają założenia. Szkoda tylko że zajechana do śmierci technicznej linia zostawiana jest na pastwę losu, zamiast ją rozebrać, a teren zniwelować.