Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Osuch: Zmiana kategorii pociągów przez spółkę PKP IC jest nieuzasadniona

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jacek Osuch

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Osuch: Zmiana kategorii pociągów przez spółkę PKP IC jest nieuzasadniona
Jacek Osuch z klubu parlamentarnego PiS skierował do ministra transportu Sławomira Nowaka. interpelację w sprawie „nieuzasadnionej zmiany kategorii pociągów przez spółkę PKP Intercity w okresie szczytów przewozowych”. 

- W bieżącym rozkładzie jazdy spółka PKP Intercity wprowadziła w okresie szczytów przewozowych nieuzasadnioną zmianę kategorii pociągów z tańszej (TLK) na znacznie droższą (Expres). I tak dla przykładu pociąg TLK Neptun został na czas tzw. długiego weekendu tj. od 30. maja do 2. czerwca 2013 (zaledwie na 4 dni!) przemianowany na pociąg Expres Jantar – informuje Osuch.

Poseł podkreśla, że zarówno pociąg TLK Neptun jak i Expres Jantar ma taką sama trasę  oraz dokładnie taki sam czas przejazdu wynoszący na odcinku Warszawa Centralna – Gdynia Główna: 5 godzin i 51 minut. - Zgodnie z informacją podaną na stronie internetowej www.rozklad-pkp.pl pociągi te posiadają niemal taki sam standard: tj. objęte są całkowitą rezerwacją miejsc, istnieje w nich możliwość przewozu rowerów oraz w składzie znajduje się wagon barowy – czytamy w interpelacji.
|
- Warto więc zadać sobie pytanie co różni w/w pociągi? Tak naprawdę różnica polega jedynie na cenie! Podróż pociągiem TLK Neptun z Warszawy do Gdyni kosztuje 67 zł. (bilet normalny). Jednak pokonanie tej samej trasy, w takim samym czasie, ale pociągiem o zmienionej na kilka dni kategorii „Ekspres” kosztować będzie pasażera dokładnie dwa razy więcej czyli 134 zł. (bilet normalny) – informuje Osuch.

Zdaniem polityka, PKP Intercity nadużywa swojej pozycji dominującej i celowo w okresie szczytów przewozowych, podczas których wzrasta frekwencja zmienia kategorię pociągu, aby uzyskać wyższe wpływy z tytułu sprzedaży biletów. - Takie zachowanie należy uznać za wyjątkowo nieprokonsumenckie – podkreśla poseł.

- Warto w tym miejscu dodać, że pociągi TLK objęte są tzw. obowiązkiem służby publicznej dzięki czemu są dotowane przez budżet państwa. Obserwując tę sytuacje można odnieść wrażenie, że PKP Intercity chce w nieuzasadniony sposób zarabiać na rodzinach z dziećmi, które w okresie długiego weekendu częściej niż zwykle podróżują do swoich najbliższych lub na wypoczynek – wyjaśnia Osuch.

- Dlaczego spółka PKP Intercity różnicuje w nieuzasadniony sposób kategorię pociągów tak aby w okresie największego szczytu przewozowego pasażer musiał płacić za przejazd tą samą trasa i dokładnie w tym samym czasie cenę za bilet dwukrotnie większą (przykład pociągu TLK Neptun i Ex Jantar)? – kieruje pytanie do ministra transportu Osuch. - Czy zdaniem Pana Ministra stosowanie takich praktyk przez PKP Intercity jest zgodne z obowiązującym prawem i jednocześnie nie narusza interesów konsumentów (pasażerów)? Czy pański resort dopilnuje, aby w rozkładzie 2013/2014 spółka PKP Intercity (będąca własnością Skarbu Państwa) nie wprowadzała w życie tego typu „cwaniackich” rozwiązań?  - zadaje kolejne pytania poseł.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

Prawo i polityka

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

ms, Rynek-Kolejowy.pl 17 września 2015

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Infrastruktura

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Łukasz Kmita, 13 maja 2011 13 maja 2011

Osuch: LHS-owi potrzebny jest mocny lobbing i konkretne działania

Biznes

Osuch: Nowak zapewni \"PR\" inwestycjom w infrastrukrurze

Prawo i polityka

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Fotorelacje

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Łukasz Kmita 18 grudnia 2012

Zobacz również:

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

Prawo i polityka

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

ms, Rynek-Kolejowy.pl 17 września 2015

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Infrastruktura

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Łukasz Kmita, 13 maja 2011 13 maja 2011

Osuch: LHS-owi potrzebny jest mocny lobbing i konkretne działania

Biznes

Osuch: Nowak zapewni \"PR\" inwestycjom w infrastrukrurze

Prawo i polityka

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Fotorelacje

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Łukasz Kmita 18 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5