Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
13-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Łukasz Kmita, 13 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia nr 62 poczeka na rewitalizację
Znamy już odpowiedź na interpelacje posła Jacka Osucha (PiS) w sprawie remontu torów i zwiększenia prędkości pociągów osobowych na linii kolejowej nr 62 Sosnowiec Południowy - Tunel przez Olkusz.

W odpowiedzi na interpelacje można przeczytać, że na linii nr 62 średniodobowe (w skali 2010 r.) obciążenie ruchem pociągów pasażerskich w obu kierunkach wynosiło prawie 16,5 pociągów na dobę.

Według parametrów eksploatacyjnych obowiązujących na torach linii nr 62 ( wg. stan na dzień 22 marca 2010 r.) na 39,5% (60,5 km) całkowitej długości torów linii prędkość maksymalna wynosi 30–50 km/h. Na 34,7% całkowitej długości torów pociągi osobowe mogą jechać z prędkością 60–70 km/h, zaś na 25,8% pociągi mogą jechać z prędkością maksymalna 100 km/h.

Na linii nr 62 zlokalizowanych jest 69 ograniczeń prędkości na odcinkach o łącznej długości 27,498 km. Koszt robót dla likwidacji tych ograniczeń oszacowano na kwotę 41,2 mln zł. Ze względu na dużą wartość robót likwidujących ograniczenia prędkości, jednostki organizacyjne, tj. Zakłady Linii Kolejowych w Sosnowcu, Częstochowie i Krakowie, w ramach posiadanych środków nie mają możliwości samodzielnie ich sfinansować (linia nr 62 w całości jest zarządzana przez te zakłady).

Koszt całościowych robót remontowo-modernizujących oszacowano na kwotę 257,1 mln zł. Natomiast dla wskazanych w interpelacji posła Jacka Osucha odcinków linii szacunkowy koszt robót dla uzyskania wartości Vmax wynosi:
— odcinek Gajówka – Bukowno – 94,6 mln zł,
— odcinek Bukowno – Sosnowiec Płd. – 103,9 mln zł.
Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że ze względu na lokalne znaczenie gospodarcze dla ruchu pociągów pasażerskich linii nr 62 oraz z uwagi na niewystarczające środki finansowe pochodzące z budżetu państwa oraz środki własne PKP PLK SA zadanie: Rewitalizacja infrastruktury na linii nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny nie zostało ujęte w planie działalności inwestycyjnej do realizacji w 2011 r. Zadanie to zostało ujęte w wykazie potrzeb inwestycyjnych i oczekuje na możliwość pozyskania.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

Prawo i polityka

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

ms, Rynek-Kolejowy.pl 17 września 2015

Osuch: LHS-owi potrzebny jest mocny lobbing i konkretne działania

Biznes

Osuch: Nowak zapewni \"PR\" inwestycjom w infrastrukrurze

Prawo i polityka

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Fotorelacje

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Łukasz Kmita 18 grudnia 2012

Zobacz również:

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

Prawo i polityka

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

ms, Rynek-Kolejowy.pl 17 września 2015

Osuch: LHS-owi potrzebny jest mocny lobbing i konkretne działania

Biznes

Osuch: Nowak zapewni \"PR\" inwestycjom w infrastrukrurze

Prawo i polityka

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Fotorelacje

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Łukasz Kmita 18 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5