Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
17-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce
Sprawą ograniczenia liczby połączeń w Małopolsce, zapowiedzianej przez tamtejszy urząd marszałkowski, zainteresował się poseł PiS Jacek Osuch. Małopolski parlamentarzysta uważa, że działania władz Małopolski są niespójne i dzielą mieszkańców na lepszych i gorszych. 

Artykuł dotyczący wyrzucenia części połączeń kolejowych z siatki połączeń województwa małopolskiego opublikowaliśmy w poniedziałek. Z zapowiedzi odpowiedzialnego za organizację połączeń urzędu marszałkowskiego wynika, że od grudnia 2015 znaczące ograniczenia mają zostać wprowadzone na liniach Kraków-Tarnów-Nowy Sącz-Krynica oraz Katowice-Kielce i Katowice-Sędziszów.

PKP PLK podnosi parametry, marszałek tnie połączenia

– W związku z informacjami dotyczącymi znacznego ograniczenia oferty przewozowej na linii kolejowej nr 62 (trasa Sędziszów-Katowice) przez Zarząd Województwa Małopolskiego, zwracam się z apelem do Pana o wycofanie się z tego pomysłu i utrzymanie połączeń kolejowych realizowanych przez spółkę Przewozy Regionalne na co najmniej dotychczasowym poziomie – napisał w wystąpieniu do Marszałka Sowy poseł Jacek Osuch.

Zdaniem parlamentarzysty, na wprowadzonych zmianach najbardziej stracą Mieszkańcy Powiatu Olkuskiego, gdyż planowane cięcia mają objąć trzy spośród sześciu pociągów kursujących w kierunku Katowic i Sędziszowa. Osuch podnosi także inne zarzuty.

– Jeszcze niedawno Władze Małopolski planowały wydanie dziesiątków milionów złotych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego na modernizację linii kolejowej nr 62 na odcinku od Sławkowa w kier. Kozłowa. Nadmieniam także, że zarządca infrastruktury, czyli PKP PLK w ciągu dwóch ostatnich zainwestował kilkanaście milionów złotych w remont linii kolejowej nr 62 na śląskim odcinku tj. od Dąbrowy Górniczej Strzemieszyc do Sosnowca Południowego. W efekcie, w grudniu tego roku miała zostać podniesiona prędkość na w/w szlaku z 10-20km/h do 70 km/h. W konsekwencji naturalnym wydaje się, że dzięki polepszeniu czasu przejazdu, linia kolejowa nr 62 powinna zyskiwać na atrakcyjności. Tymczasem Marszałek Sowa chce wyciąć połączenia – twierdzi poseł z Olkusza.

Apel o powstrzymanie cięć w rozkładzie

Ograniczenia oferty przewozowej dotkną tych mieszkańców (pasażerów korzystających ze stacji Tunel, Charsznica, Gajówka, Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice, Jaroszowiec, Bukowno, Bukowno Przymiarki), którzy codziennie dojeżdżali do pracy lub szkoły. Dla wielu z nich, pociąg to jedyna bezpośrednia możliwość dojazdu w kierunku stolicy powiatu olkuskiego oraz w kierunku Śląska, Zagłębia i Świętokrzyskiego.

– Decyzja Władz Małopolski negatywnie wpłynie także na integralność komunikacyjną Małopolski Zachodniej i osłabi powiat olkuski. Mając na względzie dobro mieszkańców zwracam się za apelem do władz województwa o wycofanie się z decyzji o ograniczeniu oferty przewozowej na  linii Katowice-Bukowno-Olkusz-Wolbrom-Sędziszów/Kielce. Mam nadzieję, że władze województwa nie będą dzieliły mieszkańców na lepszych i gorszych – kończy Osuch.

Parlamentarzysta chce zainteresować sprawą także lokalnych samorządowców. Temat ma poruszyć podczas obrad Sejmiku Wojewódzkim radny sejmiku Andrzej Wójcik. Interpelacje do władz powiatu olkuskiego z wnioskiem o pilną interwencję skierował także radny Łukasz Kmita, który liczy, że także zdecydowany protest posła i samorządów wpłynie na zmianę stanowiska władz Małopolski.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Infrastruktura

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Łukasz Kmita, 13 maja 2011 13 maja 2011

Osuch: LHS-owi potrzebny jest mocny lobbing i konkretne działania

Biznes

Osuch: Nowak zapewni \"PR\" inwestycjom w infrastrukrurze

Prawo i polityka

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Fotorelacje

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Łukasz Kmita 18 grudnia 2012

Zobacz również:

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Infrastruktura

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Łukasz Kmita, 13 maja 2011 13 maja 2011

Osuch: LHS-owi potrzebny jest mocny lobbing i konkretne działania

Biznes

Osuch: Nowak zapewni \"PR\" inwestycjom w infrastrukrurze

Prawo i polityka

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Fotorelacje

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Łukasz Kmita 18 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5