Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kolej powinna wprowadzić tańsze bilety na trasie Kraków-Katowice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Łukasz Kmita

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kolej powinna wprowadzić tańsze bilety na trasie Kraków-Katowice
Z uwagi na prowadzone prace modernizacyjne zarówno PKP Intercity jak i Przewozy Regionalne powinny wprowadzić tańsze bilety na połączenia pomiędzy stolicą Śląska i Małopolski – uważa małopolski parlamentarzysta Jacek Osuch z Prawa i Sprawiedliwości. Dziś na pokonanie koleją 77-kilometrowej trasy z Krakowa do Katowic trzeba zarezerwować nawet dwie i pół godziny. Prywatni przewoźnicy autobusowi nie dość że jadą nawet o połowę krócej, to jeszcze są znacznie tańsi.

Od kilku miesięcy trwają prace modernizacyjne na linii kolejowej E30 z Krakowa do Katowic. Według planów PKP Polskich Linii Kolejowych do połowy 2014 r. niemal na całej długości modernizowanej trasy z Sosnowca Jęzora do Krakowa ma zostać wymienione torowisko, powstaną nowe perony na stacjach i przystankach kolejowych, zamontowany zostanie nowy system sterowania ruchem. Ponadto zmodernizowanych zostanie część wiaduktów, a prace remontowe obejmą także przejazdy drogowe i przejścia dla pieszych.  – Modernizacji tej linii jest koniecznością zarówno ze względu na międzynarodowy charakter tej linii jak i na fatalny stan infrastruktury.Prowadzone prace już teraz powodują konieczność wydłużania czasu jazdy pociągów, przez co oferta dla podróżnych wybierających połączenia kolejowe na trasie Kraków-Katowice staje się coraz mniej atrakcyjna – przyznaje poseł Osuch.

Parlamentarzysta podnosi, że dzisiaj pokonanie 77-kilometrowego odcinka linii kolejowej łączącej stolice Małopolski i Śląska potrzebują około 130 minut, co w przeliczeni daje średnią prędkość na poziomie 35 km/h dla pociągów pospiesznych. Pociąg Regio (osobowy) spółki Przewozy Regionalne, potrzebuje na pokonanie tej trasy nawet 150 minut (średnia prędkość wynosi więc ok 30 km/h). Cena biletu normalnego w pociągu TLK na w/w trasie wynosi 21 zł, zaś w pociągu Regio 16 zł. Tymczasem przewoźnicy autokarowi wyjeżdzający z Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie do centrum Katowic pokonują tę trasę jadąc autostradą w 75-80 minut. Cena biletu za przejazd expresowym autobusem jest znacząco niższa i wynosi 14 zł. – Kolej traci więc coraz więcej swoich klientów, którzy wybierają znacznie szybszy i tańszy  środek transportu w postaci expressowych autobusów i minibusów. Do 2014 roku nie ma większych szans, na znaczące skrócenie czasu przejazdu pociągów pomiędzy tymi dwoma aglomeracjami. Jedyną szansą na zatrzymanie odpływu pasażerów jest przedstawienie przez spółki uruchamiające połączenia kolejowe konkurencyjnej cenowo oferty – uważa Osuch.

Poseł PiS wskazuje, że niedawno PKP Intercity obniżyła cenę biletów dla części pociągów na trasie ze Stolicy do Trójmiasta. Spowodowało to zwiększenie nawet o 100 proc. frekwencji w pociągach. Podobne rozwiązanie Osuch chciałby wprowadzić na linii łączącej Kraków i Katowice. W tej sprawie wystosował interpelację do Ministra Transportu Sławomira Nowaka oraz pisma do władz spółek PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. Poseł liczy, że kolejowi przewoźnicy zaakceptują jego pomysł i niebawem mieszkańcy Małopolski i Śląska, a także odwiedzający region turyści będą mogli jeździć tańszymi pociągami.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

Prawo i polityka

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

ms, Rynek-Kolejowy.pl 17 września 2015

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Infrastruktura

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Łukasz Kmita, 13 maja 2011 13 maja 2011

Osuch: LHS-owi potrzebny jest mocny lobbing i konkretne działania

Biznes

Osuch: Nowak zapewni \"PR\" inwestycjom w infrastrukrurze

Prawo i polityka

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Fotorelacje

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Łukasz Kmita 18 grudnia 2012

Zobacz również:

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

Prawo i polityka

Poseł Osuch przeciwko likwidacji części połączeń w Małopolsce

ms, Rynek-Kolejowy.pl 17 września 2015

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Infrastruktura

Linia nr 62 poczeka na rewitalizację

Łukasz Kmita, 13 maja 2011 13 maja 2011

Osuch: LHS-owi potrzebny jest mocny lobbing i konkretne działania

Biznes

Osuch: Nowak zapewni \"PR\" inwestycjom w infrastrukrurze

Prawo i polityka

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Fotorelacje

Jak zniechęcić pasażerów do kolei?

Łukasz Kmita 18 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5