NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Organizacje społeczne apelują o pociągi do nowych peronów na Rail Baltice

| Jakub Madrjas 18.09.2019 18

Organizacje społeczne apelują o pociągi do nowych peronów na Rail Baltice
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Organizacje pozarządowe napisały list otwarty do marszałka województwa mazowieckiego w sprawie wykluczenia transportowego mieszkańców gmin Zaręby Kościelne i Szulborze Wielkie, położonych przy linii Rail Baltica.
Fundacja Nowe Spojrzenie, Fundacja Centrum Zrównoważonego Transportu oraz Związek Zawodowy Związkowa Alternatywa wystąpiły do Marszałka Mazowsza Adama Struzika z protestacyjnym listem otwartym w sprawie braku połączeń osobowych na odcinku linii Rail Baltica Czyżew - Małkinia. Jak już pisaliśmy, od miesięcy dostępne są tam nowe perony, przy których nie zatrzymuje się żaden pociąg. Wykluczenie transportowe mieszkańców trwa jednak dużo dłużej, bo już dekadę. 

Jak pisze wiceprezes fundacji Nowe Spojrzenie Piotr Figiel, pięć i pół tysiąca mieszkańców gmin położonych wzdłuż magistralnej linii kolejowej Warszawa – Białystok pozbawionych jest połączeń kolejowych ze stolicą i resztą województwa. Jak przypomina, z wnioskiem o niezwłoczne przywrócenie pociągów, obsługujących przystanki Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie zwrócili się wójtowie wykluczonych transportowo gmin. - Zamiast przywrócić pociągi Mazowszanom, Zarząd Województwa po półrocznej bezczynności, planuje wystąpić do Marszałka Podlasia, w sprawie możliwości wspólnej organizacji połączeń kolejowych na styku województw podlaskiego i mazowieckiego. Takiej treści pismo Fundacja otrzymała w zeszłym tygodniu. Stanowisko Zarządu Mazowsza nie można zinterpretować inaczej jak obstrukcyjne granie na czas - uważa Figiel.

Jego zdaniem, ewentualne rozmowy z województwem podlaskim powinny być prowadzone równolegle z wykonywaniem zadań własnych województwa mazowieckiego w zakresie organizacji transportu kolejowego. Po drugie, uruchomienie połączeń kolejowych do stacji Czyżew jest zadaniem własnym Marszałka Mazowsza, którego ustawa o publicznym transporcie zbiorowym obliguje do organizowania wojewódzkich przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym. - Zarząd Mazowsza przekraczając ustawowe kompetencje, chce w tej sprawie podpisywać z Podlasiem porozumienie. Nie jest ono potrzebne, a jedynym celem wniosku o rozpoczęcie rozmów jest przewlekanie postępowania - uważa Figiel. 

List, pod którym podpisały się Fundacja Nowe Spojrzenie, Centrum Zrównoważonego Transportu oraz Związek Zawodowy Związkowa Alternatywa można znaleźć tutaj. Przypominają, że to zarząd województwa mazowieckiego sprzeciwił się likwidacji peronów. Czekamy na stanowisko urzędu marszałkowskiego w tej sprawie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5