Partnerzy serwisu:
Biznes

Opolskie podpisze umowę z PR. Mimo planowanych cięć w rozkładzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
10-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Opolskie podpisze umowę z PR. Mimo planowanych cięć w rozkładzie
Wicemarszałek województwa opolskiego zdecydował, że region przyjmie plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych i zagwarantuje firmie 5-letnią umowę na wykonywanie przewozów. Wszystko wskazuje na to, że jest to pyrrusowy sukces skutkujący drastycznymi cięciami w rozkładzie jazdy. 

Decyzję o przystąpieniu do planu restrukturyzacji i zagwarantowaniu 5-letniej umowy na wykonywanie regionalnych przewozów kolejowych Przewozom Regionalnym zarząd województwa opolskiego podjął 8 czerwca.

Zarząd przyjął, że przez najbliższych 5 lat za kursowanie pociągów opolskie będzie rocznie płaciło 36 mln złotych. Bez środków z Funduszu Kolejowego, które skończą się w tym roku, to o 7 milionów za mało, by utrzymać obecną liczbę pociągów.

Ratowanie ma swoje warunki"

– To ratowanie ma swoje warunki, jest nim przywrócenie Funduszu Kolejowego lub gwarancja, że koszty napraw i remontów pociągów Przewozów Regionalnych będą ponoszone przez centralę w Warszawie. Różnica między oczekiwaniami spółki a naszymi możliwościami to 7 milionów złotych, dlatego to cięcie pracy przewozowej jest na poziomie 24% – wyjawił zaskoczonym dziennikarzom Radia Opole wicemarszałek opolskiego Tomasz Kostuś. Które to będą połączenia? Dowiemy się jeszcze w czerwcu, na razie dowiedzieliśmy się, że dojdzie do nich głównie tam, „gdzie istnieje komunikacja zastępcza”.

Wicemarszałek dodał, że „jeżeli nie przystąpiono by do planu restrukturyzacji, to przewozy czekałaby upadłość a region musiałby odpowiedzieć za część długu firmy”. Tomasz Kostuś jeszcze kilkanaście dni temu deklarował, że w żadnym wypadku nie podpisze umowy z Przewozami na przedstawionych warunkach i będzie negocjował z Kolejami Śląskimi lub Dolnośląskimi na temat przekazania im do obsługi części linii na Opolszczyźnie.

Czy Fundusz Kolejowy dla województw wróci?

W związku z tym, że opolskie nie jest jedynym województwem, które warunkuje zgodę na restrukturyzacje powrotem Funduszu Kolejowego ze środkami finansowymi na utrzymanie połączeń w regionach, wysłaliśmy zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju o szanse na jego powrót.

Zachęcamy również do przeczytania streszczenia rozmowy z Tomaszem Pasikowskim, prezesem Przewozów Regionalnych.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5