NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opolskie: Nie ma przystanku, choć zaczęto budowę peronu

| Roman Czubiński 01.07.2020 3k

Opolskie: Nie ma przystanku, choć zaczęto budowę peronu
fot. Skanska
Mieszkańcy Goszczowic na Opolszczyźnie zarzucają PKP PLK niedotrzymanie słowa. Chodzi o przystanek przy linii 287, który miał zostać uruchomiony po zakończeniu jej rewitalizacji. Zarządca infrastruktury zapewnia, że trwają starania o decyzje administracyjne, które umożliwią uruchomienie przystanku – pisze „Nowa Trybuna Opolska”.
Goszczowice to położona w gminie Tułowice wieś, według ostatnich dostępnych danych (za rok 2011) licząca 277 mieszkańców. Choć przez teren Goszczowic przebiegają toru linii 287, nigdy nie było tu przystanku kolejowego – najbliższe miejsca postoju pociągów znajdują się w Sowinie i Tułowicach.

Porzucone prace przy peronie 


Podczas rewitalizacji rozpoczęto prace przy budowie peronu. Roboty nie zostały jednak ukończone: brakuje nawierzchni, trasy dojścia, ogrodzenia oraz oświetlenia. Według cytowanych przez NTO mieszkańców, choć na miejsce zwieziono materiały budowlane, prace nie toczą się już od dawna. O dokończenie i otwarcie przystanku zabiega także sołtys miejscowości.

Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec wyjaśnia w wypowiedzi dla lokalnego dziennika, że przystanki Goszczowice i Szydłów Centrum nie mogły do tej pory zostać oddane do użytku z powodu przedłużających się procedur administracyjnych. – Cały czas prowadzone są procedury związane z uzyskaniem stosownych decyzji – zapewnia rzecznik. Jak twierdzi, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowe przystanki będą mogły zacząć służyć pasażerom od przełomu sierpnia i września. Zostanie wtedy wprowadzona powakacyjna korekta rozkładu jazdy.

Otwarto jeden z trzech zapowiedzianych przystanków

Przypomnijmy: umowę w sprawie rewitalizacji linii 287 podpisano w marcu 2018 r. Za 122,5 mln zł (w tym przeszło 100 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej) prace budowlane wykonała Skanska. Kontrowersje wzbudził bardzo zawyżony – w stosunku do przewidywań PKP PLK – koszt inwestycji (sprawa doczekała się interpelacji poselskiej).

Na 48-kilometrowej trasie wymieniono nawierzchnię, co umożliwiło podniesienie prędkości maksymalnej do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla towarowych. Czas przejazdu na całej trasie został skrócony do ok. godziny. Odnowiono obiekty inżynieryjne oraz infrastrukturę stacyjną. Podczas podpisania umowy PKP PLK zapowiadały powstanie dwóch nowych przystanków (Goszczowice i Nysa Wschodnia, potem doszedł jeszcze Szydłów Centrum), z których uruchomienia doczekał się jednak na razie tylko peron w Nysie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5