Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Nysy do Opola pociągiem szybciej od 15 grudnia [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
30-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Od 15 grudnia czas przejazdu pociągiem regionalnym między Opolem a Nysą skróci się o 20 minut. Oznacza to, że podróż z Nysy do Opola zajmie ok. 60 min. Za kilka miesięcy pojedziemy jeszcze szybciej.

Po długim okresie wprowadzenia kolejowej komunikacji zastępczej na linii kolejowej Nysa – Opole od października pociągiem można podróżować bez przesiadek. 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągi przyśpieszą, a mieszkańcy regionu. Pasażerowie skorzystają też z nowego przystanku Nysa Wschodnia, Usytuowanego obok przejazdu przy ul. Morcinka.

Na linii prowadzone są jeszcze roboty jeszcze związane z budową drugiego nowego przystanku w Goszczowicach oraz na przystanku w Kubicach. Oba obiekty zostaną oddane do użytku wraz z zakończeniem projektu, wiosną 2020 roku. Już teraz dzięki inwestycji mieszkańcy zyskali nowe i wygodne perony na stacjach Szydłów i Łambinowice. Podobnie poprawił się standard obsługi na ośmiu przystankach: Chmielowice, Komprachcice, Tułowice Niemodlińskie, Sowin, Budziszowice, Jasienica Dolna, Mańkowice, Wyszków Śląski. Przebudowa przystanków ułatwia dostęp do kolei i tym samym do dogodnych, krótszych podroży do stolicy województwa.

Zakończenie projektu przewidziane jest na drugi kwartał roku 2020. Wraz z ukończeniem prac pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 100 km/h. Czas przejazdu między Nysą a Opolem skróci się wówczas do 55 minut. Wykonawcy pozostały jeszcze prace wykończeniowe m.in: na dwóch przystankach.

Na linii Nysa – Opole wymieniono łącznie prawie 50 km torów. Zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano 59 przejazdów kolejowo-drogowych – część z nich wyposażono w nowe rogatki i sygnalizację, co zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wyremontowano 6 mostów, 2 wiadukty oraz 81 przepustów pod torami. Na stacji Łambinowice i Szydłów przebudowano układu torowy, co pozwoli na płynniejszy przejazd większej liczby pociągów.

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 na odcinku Opole – Nysa” jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020. Wartość inwestycji wynosi 122,5 mln zł. netto.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij