NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po otwartej linii Nysa – Opole pociągi wciąż jeżdżą wolno. Kiedy przyspieszą?

| Michał Szymajda 15.10.2019 6,4k

Po otwartej linii Nysa – Opole pociągi wciąż jeżdżą wolno. Kiedy przyspieszą?
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Od 7 października pociągi regionalne znów przemierzają cały 50-kilometrowy odcinek linii kolejowej 287 między Opolem a Nysą bez potrzeby uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej. Rozkład jazdy, z uwagi na wciąż toczące się prace, daleki jest jednak od ideału.
Jeszcze w rozkładzie jazdy 2011/2012 większość pociągów osobowych uruchamianych przez Przewozy Regionalne między Opolem a Nysą pokonywała cały odcinek w godzinę i 15 minut. Czas przejazdu spadał jednak z uwagi na dekapitalizację linii, aż do godziny i 35 minut. Marszałek województwa opolskiego wraz z PKP PLK zdecydował o zakwalifikowaniu linii do modernizacji i w końcu marca 2018 roku PLK podpisały umowę wartą 122,5 mln zł. z generalnym wykonawcą projektu i prac budowlanych: firmą Skanska. Przedsiębiorstwo bardzo poważnie podeszło do wykonania robót i, co jest raczej rzadkie na sieci PKP PLK, wyprzedziło założony harmonogram prac.

Od 7 października autobusy szynowe Przewozów Regionalnych znów przemierzają całą linię. Pasażerowie i operator skarżą się jednak na to, że czasy przejazdu się nie poprawiły się w stosunku do sytuacji sprzed robót, a nawet się pogorszyły. Najszybszy z dziewięciu regionalnych pociągów uruchamianych na linii przemierza 50 kilometrowy odcinek w 1 godzinę i 18 minut, najwolniejszy, w aż 1 godzinę i 37 minut.

W wypowiedzi dla Radia Opole Mirosław Siemieniec uspokoił, że czas przejazdu skróci się już w od 15 grudnia, z momentem wprowadzenia grudniowej korekty rozkładu.

– Po pracach pociągi nie uzyskują bezpośrednio prędkości do której linia jest przygotowywana. Jest to czas, kiedy są sprawdzane urządzenia i stopniowo wdrażane są wyższe prędkości na linii kolejowej, zgodnie z przepisami – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Przedstawiciel spółki przypomniał, że prace na linii oficjalnie zakończą się w połowie roku 2020. Do tego czasu pociągi nie zatrzymają się jeszcze w Goszczowicach i Kubicach, gdzie jednak muszą zwalniać z uwagi na prace budowlane. Wciąż trwają także prace przy przejazdach kolejowo-drogowych, które wymuszają zwolnienia i inne prace okołotorowe.

W końcu 2018 roku PKP PLK zapowiedziała, że po zakończeniu wszystkich prac na linii 287 najszybsze pociągi pasażerskie będą mogły przejechać po linii nawet w 55 minut.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5