NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Oferty na projekt ostatniego odcinka Rail Baltica w kosztorysie

| Jakub Madrjas 04.01.2021 30

Oferty na projekt ostatniego odcinka Rail Baltica w kosztorysie
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Oferty na projekt ostatniego odcinka Rail Baltica w kosztorysie
Oferty na projekt ostatniego odcinka Rail Baltica w kosztorysie
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji dla modernizacji ostatniego polskiego odcinka linii Rail Baltica: od Ełku do granicy w Trakiszkach.
Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone w sierpniu. Zamówienie obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, które stanowi prawo opcji. Dzięki realizacji zadania PLK pozyska wszystkie niezbędne dokumenty do przygotowania realizacji inwestycji, wraz z materiałami do ogłoszenia przetargu na prace budowlane.  Oferty pierwotnie miały być otwarte we wrześniu.

Złożonych zostało siedem ofert. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie opiewającym na aż  109 321 767,01 złotych brutto. Oto szczegóły:
  • Arcadis, Multiconsult, Transprojekt Gdański (cena brutto: 63 607 511,52 zł)
  • Systra, Biuro Projektowo – Konsultingowe BPK Mosty (82 049 118,00 zł)
  • IDOM i BBF (83 193 510,00 zł)
  • TPF (79 910 181,36 zł)
  • Egis (71 414 650,32 zł)
  • China Railway Eryuan Engineering Group, Wielobranżowa Pracownia Projektów Kolejowych (77 425 694,92 zł, ale netto)
  • Fehlings Krug, Infrares (66 582 483,00 zł)

Na uwagę zasługuje na pewno oferta z Chin, która jednak nie jest szczególnie atrakcyjna cenowo.

Okres trwania umowy to 1769 dni. Warto przypomnieć, że w 2019 roku znaczącym zmianom uległa koncepcja realizacji tego odcinka Rail Baltiki w Polsce.  Pierwotny projekt Rail Baltiki w Polsce zakładał modernizację ciągu linii kolejowych Białystok – Ełk – Suwałki – Trakiszki dla prędkości 160 km/h. Prace studialne od 2017 roku obejmują jednak również wariant o prędkości nawet 250 km/h. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

W grudniu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację peronów, torów, budowę nowego przejścia podziemnego na stacji Ełk. Natomiast we wrześniu ruszyła przebudowa Rail Baltiki od Czyżewa do Białegostoku. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation Limited.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5