Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Odbudowa linii do Zegrza nie może się zacząć. Nie ma pozwolenia na budowę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
02-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Odbudowa linii do Zegrza nie może się zacząć. Nie ma pozwolenia na budowę
Fot. ms, rynek-kolejowySKM w Wieliszewie
Zasadnicze prace przy kompleksowym remoncie linii nr 28 z Wieliszewa do Zegrza na Mazowszu nie mogą się rozpocząć. Linia powinna być gotowa z końcem września 2022.

Czytelnicy alarmują nas, że pomimo podpisania umowy na odbudowę prawie 4-kilometrowego odcinka linii 28 do Zegrza w kwietniu 2020 roku, próżno szukać na linii nowych torów, sieci trakcyjnej, czy peronów. Zapytaliśmy więc PKP PLKb, jaki status prac osiągnął jej wykonawca – konsorcjum Gór-Tor i PIB Kopacki – do tej pory.

– Opracowano projekty budowalne, na podstawie których pozyskiwane są niezbędne decyzje administracyjne. Pozyskano już decyzje lokalizacyjne i pozwolenia wodnoprawne – napisał Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. Przyznał, że pozwolenie na budowę „jest pozyskiwane”. To oczywiście oznacza, że nowe elementy linii kolejowej nie mogą się na niej pojawić. Zrealizowano za to prace przygotowawcze.

– Równolegle do projektowania (inwestycja realizowana jest w formule projektuj i buduj – dop. red). wykonawca usunął stare podkłady oraz szyny i rozebrał stary peron. Równocześnie na plac budowy zostały dostarczone materiały pod budowę nowej linii – opisał postępy Martyn Janduła.

Jak informuje PKP PLK, wpływ na termin pozyskania pozwolenia na budowę miały zmiany w projekcie, wynikające z planowanej przez zarządcę drogi inwestycji. Konieczne było znalezienie optymalnych rozwiązań dla powiązania komunikacji kolejowej i drogowej, które zapobiegną w przyszłości wstrzymywania ruchu pociągów i pozwolą uniknąć robót straconych.

– Termin zakończenia inwestycji jest utrzymany i planowany jest do końca 2022 roku – dodał przedstawiciel PLK.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze” jest dofinansowany ze środków z udziałem Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020. Wartość kontraktu to ok. 34 mln zł netto. W przyszłości do Zegrza mają dojeżdżać pociągi warszawskiej SKM.

Więcej na temat modernizacji i planowanych udogodnień na nowej linii można przeczytać tutaj. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij