Partnerzy serwisu:
Pasażer

Od grudnia z Poznania do Wrocławia wreszcie w 90 minut

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Od grudnia z Poznania do Wrocławia wreszcie w 90 minut
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Od nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 13 grudnia tego roku, pociągi między Poznaniem, a Wrocławiem przyspieszą. Jeden z pociągów będzie pokonywał trasę w 90 minut, chociaż odbędzie się to kosztem zatrzymania w Kościanie czy Rawiczu. Inne kursy także przyspieszą, co pozwoli skrócić czas jazdy o kilka minut.

Między Poznaniem, a Wrocławiem pociągi znowu pojadą minimalnie krócej. Wszystkie składy pośpieszne (IC i TLK) skrócą czas jazdy o kilka minut, a jeden z nich pojedzie dokładnie godzinę i trzydzieści minut. Było to oczekiwane od dawna, ale konieczne okazało się jeszcze szlifowanie szyn i podbicie toru.

Pociągiem, który pokona trasę w godzinę i 30 minut będzie skład IC Heweliusz, który z Poznania odjedzie o 15:35, po to, aby zameldować się we Wrocławiu o 17:05. Zatrzyma się tylko w Lesznie, z pominięciem Kościana czy Rawicza. Czas jazdy w przypadku innych połączeń dalekobieżnych także się skróci, a kilka składów pokona ten odcinek w czasie od godziny i 37 minut do godziny i 39 minut. Nie będą się one np. zatrzymywać na stacji Wrocław Mikołajów. Aktualnie najszybszy pociąg pokonuje trasę w 1 godzinę i 44 minuty.

– Zasadnicze prace, w ramach modernizacji odcinka granica województwa dolnośląskiego – Czempiń, zostały zrealizowane. Inwestycja, przy wykorzystaniu środków unijnych z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), umożliwiła już skrócenie czasu podróży między Wrocławiem a Poznaniem nawet do ok. 1:40 h (przed rokiem było to ok. 2:20 h). Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń możliwe będzie zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h i przejazd najszybszych pociągów jeszcze o 10 min krócej. Już od nowego rozkładu jazdy (12 grudnia) część pociągów pojedzie w zapowiadanym czasie, ok. 1:30 h – informuje nas Radosław Śledziński z PKP PLK.

Czas jazdy wspominany przez Śledzińskiego osiągnie jak na razie tylko jeden pociąg, ale dobre i to. Modernizacja magistrali E59 na odcinku Poznań - Wrocław jest znacząco opóźniona, a pociągi miały przyspieszyć do 160 km/h już wiele miesięcy temu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5