Od 8 listopada pociągi kursujące na trasie miedzy Wrocławiem a Poznaniem ponownie zaczną korzystać z dwóch torów magistrali E59 na odcinku Rawicz – Żmigród.
PKP PLK zapewnia, że opóźnione prace, głównie z uwagi na
zejście z placu budowy włoskiego wykonawcy Astaldi, na modernizowanym odcinku Czempiń - granica województwa dolnośląskiego, sukcesywnie postępują.
– Już od 8 listopada pociągi pojadą dwoma zmodernizowanymi torami, na odcinku objętym projektem, z nową siecią trakcyjną między Rawiczem a Żmigrodem. Prace skończyły się już także na odcinku Kościan – Stare Bojanowo, a do połowy grudnia wykonawca ułoży nowy tor między Bojanowem a Lesznem – informuje o postępach robót Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.
– Do II połowy 2020 roku piesi zyskają także możliwość przejścia pod torami nowym przejściem podziemnym, które powstaje w ul. Okrężnej. Prace postępują także na stacji. W I kwartale 2020r. podróżni skorzystają z dwóch, zmodernizowanych peronów. W II kwartale wykonawca udostępni wyremontowane przejście podziemne prowadzące do platform, a do końca przyszłego roku tunel zostanie rozbudowany do ul. Towarowej, co znacząco ułatwi komunikację na stacji i w mieście. Także do końca przyszłego roku planowana jest budowa wiaduktu drogowego na ul. Wilkowickiej – dodaje Radosław Śledziński.
Prace na modernizowanych odcinkach (Czempiń – Leszno i Leszno – granica województwa dolnośląskiego) są planowane do końca 2020 r. Docelowo czas przejazdu na przebudowywanym obecnie odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego skróci się o ok. 20 min. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi mają przemierzyć trasę z Poznania do Wrocławia w około 90 minut.
Polskie Linie Kolejowe informują, że mieszkańcy Leszna korzystają już z wyremontowanego przejścia podziemnego w ul. Słowiańskiej, a jeszcze w listopadzie skończą się roboty na przejazdach kolejowo-drogowych na ul. Dożynkowej i ul. Henrykowskiej. W grudniu zmodernizowany będzie przejazd w ul. 1 Maja.
Mimo ukończenia części prac nie należy spodziewać się znacznego skrócenia czasu przejazdu między stolicą Wielkopolski i Dolnego Śląska. Najszybszy IC Heweliusz pokona od 15 grudnia 2019 tę trasę w 2 godziny i 18 minut (za informacjami z Portalu Pasażera, które jednak mogą się jeszcze zmienić). Obecnie najszybszy pociąg na tej trasie jedzie 2 godziny i 22 minuty. Dla innych pociągów czas przejazdu skróci się od kilku do maksymalnie kilkunastu minut.