NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Od 8 listopada ponownie po dwóch torach z Rawicza do Żmigrodu

| Michał Szymajda 07.11.2019 132

Od 8 listopada  ponownie po dwóch torach z Rawicza do Żmigrodu
zdjęcie ilustracyjneFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Od 8 listopada pociągi kursujące na trasie miedzy Wrocławiem a Poznaniem ponownie zaczną korzystać z dwóch torów magistrali E59 na odcinku Rawicz – Żmigród.
PKP PLK zapewnia, że opóźnione prace, głównie z uwagi na zejście z placu budowy włoskiego wykonawcy Astaldi, na modernizowanym odcinku Czempiń - granica województwa dolnośląskiego, sukcesywnie postępują.

– Już od 8 listopada pociągi pojadą dwoma zmodernizowanymi torami, na odcinku objętym projektem, z nową siecią trakcyjną między Rawiczem a Żmigrodem. Prace skończyły się już także na odcinku Kościan – Stare Bojanowo, a do połowy grudnia wykonawca ułoży nowy tor między Bojanowem a Lesznem – informuje o postępach robót Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.

– Do II połowy 2020 roku piesi zyskają także możliwość przejścia pod torami nowym przejściem podziemnym, które powstaje w ul. Okrężnej. Prace postępują także na stacji. W I kwartale 2020r. podróżni skorzystają z dwóch, zmodernizowanych peronów. W II kwartale wykonawca udostępni wyremontowane przejście podziemne prowadzące do platform, a do końca przyszłego roku tunel zostanie rozbudowany do ul. Towarowej, co znacząco ułatwi komunikację na stacji i w mieście. Także do końca przyszłego roku planowana jest budowa wiaduktu drogowego na ul. Wilkowickiej – dodaje Radosław Śledziński.

Prace na modernizowanych odcinkach (Czempiń – Leszno i Leszno – granica województwa dolnośląskiego) są planowane do końca 2020 r. Docelowo czas przejazdu na przebudowywanym obecnie odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego skróci się o ok. 20 min. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi mają przemierzyć trasę z Poznania do Wrocławia w około 90 minut.

Polskie Linie Kolejowe informują, że mieszkańcy Leszna korzystają już z wyremontowanego przejścia podziemnego w ul. Słowiańskiej, a jeszcze w listopadzie skończą się roboty na przejazdach kolejowo-drogowych na ul. Dożynkowej i ul. Henrykowskiej. W grudniu zmodernizowany będzie przejazd w ul. 1 Maja.

Mimo ukończenia części prac nie należy spodziewać się znacznego skrócenia czasu przejazdu między stolicą Wielkopolski i Dolnego Śląska. Najszybszy IC Heweliusz pokona od 15 grudnia 2019 tę trasę w 2 godziny i 18 minut (za informacjami z Portalu Pasażera, które jednak mogą się jeszcze zmienić). Obecnie najszybszy pociąg na tej trasie jedzie 2 godziny i 22 minuty. Dla innych pociągów czas przejazdu skróci się od kilku do maksymalnie kilkunastu minut.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5