Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy peron i przejście podziemne na stacji Czechowice-Dziedzice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowy peron i przejście podziemne na stacji Czechowice-Dziedzice
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP PLK informuje o postępach prac na stacji Czechowice-Dziedzice wartych aż 1,4 mld zł. Podróżni korzystają tu z nowego peronu i przejścia pod torami.

Jak czytamy w komunikacie, nowy peron jest wyższy, przykryty wiatą, są nowe ławki, informacja pasażerska, oznakowanie i oświetlenie. Jest też nowe przejście podziemne, ale windy dopiero będą montowane. Obecnie budowane są schody z peronu na wiadukt na ul. Traugutta. Wykonawca kontynuuje prace przy sąsiednim peronie. Udogodnieniem dla podróżnych jest peron tymczasowy przy budynku dworca.

Na stacji Czechowice-Dziedzice zmodernizowano 5 torów. Kontynuowane są prace od strony ul. Hutniczej. Przebudowa układu torowego zwiększy możliwości obsługi składów na stacji – podaje PKP PLK. Poprzednią relację z ogromnej inwestycji za 1,4 mld zł publikowano w grudniu.

Jest komunikacja zastępcza

PLK przyznaje, że szeroki zakres prac przy sieci trakcyjnej i układzie torowym wymaga zmian w komunikacji. Na odcinku Pszczyna – Bielsko-Biała Główna za nocne pociągi wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. 

Podróżni korzystają też z dwóch nowych peronów w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami i na drugą stronę miasta. Dostęp do peronów ułatwiają zadaszone pochylnie. Na obiekcie przygotowane zostały ławki, wiaty i gabloty na rozkłady jazdy – podaje inwestor. Pociągi jeżdżą też po nowym torze i moście nad Wisłą między Goczałkowicami-Zdrojem a Czechowicami.

Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła – Czechowice–Dziedzice – Zabrzeg” o wartości 1,4 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty planowane są do października 2023 roku. Aktualnie PKP PLK zgłosiła do konkursu CEF2 projekt modernizacji przyległych odcinków magistrali E65. Piszemy o tym szczegółowo tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 31 sierpnia 2021

Zobacz również:

Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 31 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5