NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]

| Michał Szymajda 22.12.2021 5,6k

 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
 Postępują prace w rejonie Czechowic-Dziedzic. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą [zdjęcia]
Pociągi z Katowic do Zabrzegu, Skoczowa i Zebrzydowic jeżdżą nowym mostem nad Wisłą i łącznicą między Goczałkowicami Zdrojem a Zabrzegiem.
Poprawę warunków organizacji połączeń kolejowych ma zapewnić modernizacja węzła kolejowego Goczałkowice-Zdrój - Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Podróżni korzystają z drugiego nowego peronu w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami i na drugą stronę miasta. Dostęp do peronów ułatwiają zadaszone pochylnie. Na obiekcie przygotowane zostały ławki, wiaty i gabloty na rozkłady jazdy. Z nowego peronu pasażerowie wygodnie dojadą do Czechowic-Dziedzic, Skoczowa i Zebrzydowic.

Nowy most i inne nowe perony

Pociągi jeżdżą już po nowym torze i moście nad Wisłą między Goczałkowicami Zdrojem a Czechowicami. Most w przywróconej po latach pierwotnej lokalizacji pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów. Stara przeprawa zostanie zdemontowana.

Wróciły bezpośrednie połączenia między Goczałkowicami Zdrojem a Zabrzegiem po tzw. łącznicy. Takie rozwiązanie nie wymaga wjazdu do stacji Czechowice, co oznacza, że skróciły się czasy przejazdu z Katowic do Skoczowa i z Katowic do Zabrzegu (powróciły do stanu sprzed robót).

Rozpoczęcie kolejnego etapu prac wymaga zmian w komunikacji na linii w stronę Bielska-Białej, Żywca i Zwardonia. Zmiany ujęte są w rozkładzie jazdy i dostępne na plakatach oraz w internecie.

Na stacji Czechowice-Dziedzice w styczniu pasażerowie skorzystają z przebudowanego peronu, a prace przeniosą się na sąsiedni obiekt i tory. Zostanie też uruchomione Lokalne Centrum Sterowania w Czechowicach, z którego dyżurni ruchu będą dbali o bezpieczeństwo na liniach kolejowych.

W Goczałkowicach Zdroju perony dostosowywane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Budowane jest przejście podziemne.

Na przystankach i stacji stosowane są pochylnie, będą też windy. Montowane są nowe wiaty i ławki oraz czytelne oznakowania. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring.
W ramach inwestycji zmodernizowano siedem obiektów inżynieryjnych, m.in. wiadukt nad DK 1 w Czechowicach i most nad rzeką Iłownicą. Przebudowywana jest linia na odcinku Czechowice – Goczałkowice Zdrój. Wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Nowe urządzenia sterowania, w tym 119 rozjazdów, zapewnią większy poziom bezpieczeństwa. Przebudowa układu torowego zwiększa możliwości i rolę kolei w systemie transportu województwa, kraju i na trasach międzynarodowych.

Założenia projektu za 1,4 miliarda złotych

Efektem inwestycji będą sprawniejsze podróże na trasie z Katowic do Zebrzydowic i w Beskid Śląski. Inwestycja poprawi przepustowość kolejowych szlaków oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Linie kolejowe będą dostosowane do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej. Projekt zapewnia wzrost konkurencyjności kolei względem innych środków transportu. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Projekt przewiduje wymianę około 50 km torów i sieci trakcyjnej. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.

Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła - Czechowice–Dziedzice - Zabrzeg” o wartości 1,4 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty planowane są do października 2023 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5