Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia Rzeszów - Przemyśl na 200 km/h. Ruszył przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK przygotowuje się do ponownych prac na niedawno zmodernizowanej linii z Rzeszowa do granicy z Ukrainą. Rozpisano przetarg na dokumentację ogromnego projektu, w ramach którego prędkość pociągów ma wzrosnąć do 200 km/h. 

Magistrala E30 na odcinku od Rzeszowa prze Przemyśl do granicy z Ukrainą w Medyca modernizowana jest od 2010 roku. Prace wciąż się nie zakończyły, a już kilka lat temu PLK zaczęła przygotowywać kolejną modernizację. Po przebudowie150 km linii kolejowych, 121  obiektów inżynieryjnych oraz kilkudziesięciu peronów i przejazdów uznano bowiem, że założona prędkość pociągów do 120 km/h oraz nacisków na oś wynoszących 221 k/N jest zbyt niska. 

Z Rzeszowa do Przemyśla z prędkością 200 km/h

Na etapie Studium Wykonalności do dalszych prac wybrano Wariant 5a, który w swoim zakresie przewiduje zmianę geometrii torów linii kolejowej nr 91 do prędkości 200 km/h na odcinku Rzeszów Główny – Przemyśl Główny oraz zmianę geometrii torów linii kolejowej nr 91 i nr 92 do prędkości 160 km/h na odcinku Przemyśl Główny – Medyka (Granica Państwa).

Kolejne założenia to między innymi:
  • ruch pociągów pasażerskich z prędkości maksymalną 160 km/h na całym odcinku linii
  • kolejowej nr 91 i nr 92
  • uzyskanie nacisku na oś 221 kN
  • budowa 2 toru linii kolejowej nr 68 na odcinku Przeworsk Gorliczyna – Przeworsk
  • przebudowę linii kolejowej nr 101 polegającą na zmianie jej przebiegu w okolicach stacji Munina
  • likwidacja przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę powiązań drogowych wraz z budową skrzyżowań dwupoziomowych
  • budowa 4 podstacji trakcyjnych PT Strażów, PT Łańcut, PT Jarosław oraz PT Sośnica
  • budowa nowego przystanku osobowego Rozbórz
  • budowa placów przeładunkowych pomiędzy torem normalnotorowym a szerokotorowym na stacji Żurawica oraz stacji Medyka
  • budowa infrastruktury odpraw granicznych na stacji Przemyśl Główny oraz na stacji Medyka
  • dostosowanie układu torowego stacji Medyka do potrzeb służb granicznych.
Jest dofinansowanie z CEF

Teraz PKP PLK ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji. Zakres projektu obejmuje linie kolejowe nr 91 i 92 na łącznie ok. 100 km długości, oraz szereg krótkich odcinków innych linii, w tym nr 68, 101 i 102.W jego skład wchodzą stacje: Strażów, Łańcut, Rogóżno k/Łańcuta, Przeworsk, Jarosław, Munina, Radymno, Żurawica, Przemyśl Główny, Przemyśl Bakończyce, Hurko, Medyka oraz obszar stacji Rzeszów Główny. Objęto nim również przystanki osobowe Rzeszów Pobitno, Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie, Ostrów k/Radymna, Sośnica Jarosławska, Niziny, Walawa, Przemyśl Zasanie, Przemyśl Wschodni, Medyka Towarowa, Medyka Rozrządowa, Medyka Osobowa.

Ogólne cele projektu to dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników, podwyższenie prędkości handlowej i podniesienie maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego, poprawa punktualności realizowanych połączeń przewozów pasażerskich i towarowych i osiągnięcie parametrów wynikających z TSI. Na opracowanie dokumentacji PKP PLK pozyskała 47,3 mln euro dofinansowania z programu CEF.  

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5