NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty

| Jakub Madrjas 05.12.2016 1,8k

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Już przed dwoma tygodniami Rada Ministrów przyjęła nowelizację Krajowego Programu Kolejowego. Dokument wciąż czeka jednak na podpis premier Beaty Szydło.
Podczas obrad Kongresu Kolejowego w Gdańsku odpowiedzialny za kolej podsekretarz stanu w MIB Andrzej Bittel zapowiedział szybkie przyjęcie znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego przez rząd. – To kwestia godzin – zapowiadał wiceminister. I rzeczywiście, jak potwierdziła "Rynkowi Kolejowemu" Kancelaria Premiera, uchwała Rady Ministrów zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku, została przyjęta przez Radę Ministrów (w trybie obiegowym) jeszcze tego samego dnia, czyli 23 listopada 2016 r.

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, dokument czeka jednak jeszcze na podpis premier Beaty Szydło. Dlatego też nie widnieje na oficjalnych stronach Kancelarii Premiera. 

Spłaszczenie górki

Jak wyjaśnia minister Bittel, podstawowym powodem niedawnej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego był brak przygotowanych projektów na nową perspektywę unijną oraz zgoda KE na “fazowanie projektów” inwestycyjnych. – Dodatkowo zaktualizowano kosztorysy oraz przeprowadzono analizę potencjału PKP PLK. W efekcie podczas aktualizacji osiągnięto spłaszczenie wydatków planowanych na lata 2019–2020. Górkę inwestycyjną zmniejszono z 17 do 13 miliardów złotych. Ten poziom oceniamy jako możliwy do zagospodarowania przez polski rynek, którego chłonność oceniamy na 10 mld złotych rocznie – powiedział na Kongresie Kolejowym Bittel.

Jak przyznał w rozmowie z "RK" wiceminister, po konsultacjach społecznych wprowadzono pewne korekty w programie, z których najważniejszą jest wprowadzenie do niego projektu wymiany rozjazdów. – Trzeba sobie jednak jasno powiedzieć, że KPK nie jest dokumentem zadekretowanym na stałe; będzie on podlegał kolejnym aktualizacjom oraz ewaluacji – podkreśla wiceminister.

Jakie zmiany w Krajowym Programie Kolejowym?

Najważniejsze zmiany w Krajowym Programie Kolejowym dotyczące poszczególnych projektów dotyczą m.in. Magistrali Węglowej, Nadodrzanki, linii Podłęże – Piekiełko, Rail Baltiki i linii nr 8. Ich opis można znaleźć tutaj. Natomiast szerszą analizę zmian w projektach zamieściliśmy w tym miejscu

O wszystkich aspektach nowego Krajowego Programu Kolejowego szeroko informowaliśmy w tym wątku.

Aktualizacja godz. 13:35

Krajowy Program Kolejowy został przyjęty
- poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Dokument został już zamieszczony został na stronie internetowej MIB
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5