Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy ciąg Białystok – Olsztyn bez prac pomiędzy Śniadowem a Ostrołęką

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowy ciąg Białystok – Olsztyn bez prac pomiędzy Śniadowem a Ostrołęką
fot. Patryk Korzeniecki, lic. CC BY 3.0Stacja kolejowa Śniadowo
Wkrótce pociągi dalekobieżne mają wrócić na niewykorzystywany od dziesięcioleci ciąg linii kolejowych nr 35 i 36. Dzięki temu połączenia PKP Intercity dotrą m.in. do Ostrołęki. Zarządca infrastruktury nie przewiduje jednak prac remontowych na całej wspomnianej trasie.

Jak poinformowało niedawno Ministerstwo Infrastruktury, w ciągu kilku lat mają zostać uruchomione połączenia dalekobieżne z Białegostoku do Gdyni wykorzystujące nieczynny od lat w ruchu pasażerskim ciąg linii 35 i 36. Biegnie on z Łap przez Śniadowo do Ostrołęki i dalej przez Chorzele i Wielbark do Szczytna. Dzięki temu rozwiązaniu znacznie poprawiłaby się sytuacja komunikacyjna szeregu miejscowości na południu Podlasia, północy Mazowsza i w części województwa warmińsko-mazurskiego. Droga do inauguracji przewozów wydaje się jednak dość daleka.

PLK potwierdzają plan remontu odcinka Chorzele – Szczytno

Aktualnie toczy się opóźniony remont linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele, który ma zakończyć się w czerwcu tego roku. Wciąż nieprzejezdne pozostaną jednak inne odcinki trasy. W zeszłym miesiącu PKP PLK zapowiedziały powtórny remont odcinka Chorzele – Szczytno. Potwierdzają te plany, zapowiadając jednocześnie, że w dalszej przyszłości trasa będzie całkowicie zmodernizowana. Pozwoli to na jej obsługę z lokalnego centrum sterowania (LCS).

Zakładana jest też przebudowa odcinka Łapy – Śniadowo na linii nr 36 będąca częścią szerszego projektu przywracania kolei pasażerskiej do Łomży. – Zakres modernizacji linii Łapy – Śniadowo – Łomża jest obecnie opracowywany i uzgadniany – mówi Tomasz Łotowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomina, że projekt uwzględniający także elektryfikację wspomnianego odcinka znajduje się na liście rządowego programu Kolej Plus.

Spora luka w rejonie styku województw

Zarządca infrastruktury nie ma natomiast konkretnych planów przeprowadzenia prac na linii nr 36 pomiędzy Śniadowem a Ostrołęką. Nie dojdzie więc do poprawy stanu technicznego na międzywojewódzkim fragmencie ciągu spinającym południowe Podlasie z północnym Mazowszem. Nie będzie też elektryfikacji tego odcinka, przy czym niezelektryfikowany pozostaje też cały szlak z Ostrołęki do Szczytna i dalej do Olsztyna.

Na wspomnianym odcinku linii nr 36 pewne prace zostały przeprowadzone w 2018 r. Wówczas rozważano wykorzystanie trasy do prowadzenia objazdów na czas modernizacji magistrali Rail Baltica pomiędzy Warszawą a Białymstokiem. Ostatecznie jednak do tego nie doszło i od 2000 r. linia nie jest obsługiwana przez regularne pociągi pasażerskie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5