NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowy ciąg Białystok – Olsztyn bez prac pomiędzy Śniadowem a Ostrołęką

| Kasper Fiszer 13.03.2023 7,2k

Nowy ciąg Białystok – Olsztyn bez prac pomiędzy Śniadowem a Ostrołęką
Stacja kolejowa Śniadowofot. Patryk Korzeniecki, lic. CC BY 3.0
Wkrótce pociągi dalekobieżne mają wrócić na niewykorzystywany od dziesięcioleci ciąg linii kolejowych nr 35 i 36. Dzięki temu połączenia PKP Intercity dotrą m.in. do Ostrołęki. Zarządca infrastruktury nie przewiduje jednak prac remontowych na całej wspomnianej trasie.
Jak poinformowało niedawno Ministerstwo Infrastruktury, w ciągu kilku lat mają zostać uruchomione połączenia dalekobieżne z Białegostoku do Gdyni wykorzystujące nieczynny od lat w ruchu pasażerskim ciąg linii 35 i 36. Biegnie on z Łap przez Śniadowo do Ostrołęki i dalej przez Chorzele i Wielbark do Szczytna. Dzięki temu rozwiązaniu znacznie poprawiłaby się sytuacja komunikacyjna szeregu miejscowości na południu Podlasia, północy Mazowsza i w części województwa warmińsko-mazurskiego. Droga do inauguracji przewozów wydaje się jednak dość daleka.

PLK potwierdzają plan remontu odcinka Chorzele – Szczytno

Aktualnie toczy się opóźniony remont linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele, który ma zakończyć się w czerwcu tego roku. Wciąż nieprzejezdne pozostaną jednak inne odcinki trasy. W zeszłym miesiącu PKP PLK zapowiedziały powtórny remont odcinka Chorzele – Szczytno. Potwierdzają te plany, zapowiadając jednocześnie, że w dalszej przyszłości trasa będzie całkowicie zmodernizowana. Pozwoli to na jej obsługę z lokalnego centrum sterowania (LCS).

Zakładana jest też przebudowa odcinka Łapy – Śniadowo na linii nr 36 będąca częścią szerszego projektu przywracania kolei pasażerskiej do Łomży. – Zakres modernizacji linii Łapy – Śniadowo – Łomża jest obecnie opracowywany i uzgadniany – mówi Tomasz Łotowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomina, że projekt uwzględniający także elektryfikację wspomnianego odcinka znajduje się na liście rządowego programu Kolej Plus.

Spora luka w rejonie styku województw

Zarządca infrastruktury nie ma natomiast konkretnych planów przeprowadzenia prac na linii nr 36 pomiędzy Śniadowem a Ostrołęką. Nie dojdzie więc do poprawy stanu technicznego na międzywojewódzkim fragmencie ciągu spinającym południowe Podlasie z północnym Mazowszem. Nie będzie też elektryfikacji tego odcinka, przy czym niezelektryfikowany pozostaje też cały szlak z Ostrołęki do Szczytna i dalej do Olsztyna.

Na wspomnianym odcinku linii nr 36 pewne prace zostały przeprowadzone w 2018 r. Wówczas rozważano wykorzystanie trasy do prowadzenia objazdów na czas modernizacji magistrali Rail Baltica pomiędzy Warszawą a Białymstokiem. Ostatecznie jednak do tego nie doszło i od 2000 r. linia nie jest obsługiwana przez regularne pociągi pasażerskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5