Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity myśli o nowym zapleczu w centralnej Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity myśli o nowym zapleczu w centralnej Polsce
fot. Daniel Siwak, Rynek KolejowyTory postojowe PKP Intercity w obrębie stacji Łódź Kaliska (przed przebudową)
W planach państwowego przewoźnika jest budowa nowego zaplecza w Łodzi. W tej lokalizacji bowiem nie ma budynku, w którym można byłoby dokonywać większych napraw wagonów czy lokomotyw.

Lublin, Warszawa czy Przemyśl. Tą są te lokalizacje, w których w najbliższych latach PKP Intercity ma przeprowadzić spore inwestycje w miejsca serwisowania składów. Każda z nich jest na innym etapie realizacji – od przygotowania projektu budowlanego, przetargu na wykonawcę, po rozpoczęcie pierwszych prac.

Są tory postojowe, ma być zadaszone zaplecze

Kolejną lokalizacją, w której dalekobieżny przewoźnik chciałby ulepszyć proces serwisowania swoich pociągów, miała być właśnie Łódź.

O nowym zapleczu technicznym dla PKP Intercity w tym mieście, mówiło się w ostatnich latach, chociaż były to głównie informacje nieoficjalne i - podkreślmy - miały charakter bardzo roboczy. Otóż przewoźnik rozważał budowę zaplecza dla 38 siedmiowagonowych składów piętrowych push-pull oraz 45 lokomotyw wielosystemowych.

W jednej z koncepcji miały być serwisowane tylko wspominane jednostki, w innej także pozostałe wagony i lokomotywy, które stacjonują na co dzień w Łodzi. Podobnie było z kwestiami lokalizacji. Jedna zakładała budowę całkowicie nowego budynku na części torów postojowych stacji Łódź Kaliska, które wykorzystuje PKP Intercity. Znowu inna wskazywała na odkupienie od Poczty Polskiej dawnego terminalu dla wagonów pocztowych i dostosowania go do roli technicznego zaplecza.

Nowe zaplecze w Łodzi mimo wszystko powstanie?

Ostatecznie z tych planów nic nie wyszło, bo jak wiemy największy projekt zakupu taboru w historii PKP Intercity nie został zrealizowany. Konsorcjum bydgoskiej Pesy i nowosądeckiego Newagu nie przedłużyło przetargowej oferty, którą oszacowało na 8,5 mld złotych. PKP Intercity miało też w budżecie kwotę o 2 mld mniejszą.

Czy perypetie z piętrowymi składami push-pull oznaczają definitywne porzucenie koncepcji nowego zaplecza? Zapytaliśmy czy spółka w bliższych lub dalszych planach chce wybudować budynek serwisowy?

– Obecnie trwa proces uzgodnień i opracowywania zakresu inwestycji w zaplecze techniczne w Łodzi – czytamy w odpowiedzi biura prasowego PKP Intercity. W związku z tym na szczegóły jeszcze za wcześnie.

Spółka dodaje jednak, że "zaplecze planowane jest jako miejsce utrzymania wagonów oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych". – Nie będzie to jednak stacja macierzysta dla tego taboru – uzupełnia PKP Intercity.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5