Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe wagony SKPL z DB od środka. Komfort może szokować [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-04-2024
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dzięki uprzejmości SKPL mamy przyjemność jako pierwsi w Polsce pokazać czytelnikom wnętrza wagonów 1 klasy, które przewoźnik odkupił od Deutsche Bahn. Jeździliśmy nimi w Niemczech i możemy powiedzieć, że pod względem komfortu podróży są daleko przed niemal wszystkim, co porusza się po krajowych torach.

O tym, że SKPL kupił z drugiej ręki wagony, które wcześniej pracowały dla Deutsche Bahn pisaliśmy już kilkukrotnie, a w ostatnich dniach marcach poinformowaliśmy, że są już one w Polsce, na zapleczu taborowym operatora. Teraz udało nam się, dzięki uprzejmości ich właściciela, uzyskać ich fotografie.

Wagony to klasyczne „zetki”, są więc długie na 26,4 metra, każdy waży 44 tony, mają szerokość 2828 mm. Wyprodukowano je w pierwszej połowie lat 70-tych, gdy polski przemysł był zaangażowany w budowę przestarzałych już wtedy wagonów 111a (modernizowanych do dziś). Wagony niemieckie, pomimo podobnego wieku, wyprzedają je o całą epokę, albo nawet dwie.

Do tego na początku XXI wieku przeprowadzono ich bardzo zaawansowaną modernizację, która sprowadzała się do montażu nowych systemów drzwiowych, zasilania i sterowania, unowocześnienia systemów hamowania i wózków, a także wymiany tapicerki i przebudowy toalet (system zamknięty). Tak przebudowane wagony wciąż są w ruchu na niektórych połączeniach IC i EC, na przykład z Berlina do Amsterdamu. Obecnie, w związku z wprowadzaniem do taboru nowych ICE 4 i wagonów Talgo, są wycofywane. SKPL zwęszył więc bardzo dobrą okazję.

Wagony są przygotowane nie tylko do kursowania po Polsce, ale także w krajach ościennych. Mogą kursować z prędkością 200 km/h. Są w pełni klimatyzowane. W każdym z nich są 54 miejsca siedzące w trzech wariantach w zależności od momentu przeprowadzonej w Niemczech przebudowy i przeznaczenia wagonów. Wszystkie wagony są przedziałowe, w całym taborze na podłogach są wykładziny.

O ich standardzie można się przekonać oglądając zdjęcia. Może się okazać, że są to najwygodniejsze wagony, które obecnie znajdują się w Polsce.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komfortowe wagony z DB na 200 km/h zmierzają do SKPL

Tabor i technika

SKPL ma kolejne wagony z Niemiec. Co z DM90?

Tabor i technika

SKPL ma kolejne wagony z Niemiec. Co z DM90?

Jakub Madrjas 09 lutego 2024

Cztery pociągi spalinowe SKPL w Polregio na rok

Tabor i technika

Cztery pociągi spalinowe SKPL w Polregio na rok

Jakub Madrjas 23 stycznia 2024

Zobacz również:

Komfortowe wagony z DB na 200 km/h zmierzają do SKPL

Tabor i technika

SKPL ma kolejne wagony z Niemiec. Co z DM90?

Tabor i technika

SKPL ma kolejne wagony z Niemiec. Co z DM90?

Jakub Madrjas 09 lutego 2024

Cztery pociągi spalinowe SKPL w Polregio na rok

Tabor i technika

Cztery pociągi spalinowe SKPL w Polregio na rok

Jakub Madrjas 23 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5