NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]

| Michał Szymajda 12.12.2022 4,8k

Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]
Elf.eu w RegioJet Fot. Jan Sůra, zdopravy.cz
Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]
Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]
Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]
Dwuczłonowe zespoły trakcyjne Pesa Elf.eu zadebiutowały w ruchu u czeskiego przewoźnika RegioJet. Prywatny operator, który realizuje misję publiczną w kilku regionach Czech, kupił siedem takich jednostek.
Fabrycznie nowe zielono-żółte Pesy wyjechały w swój pierwszy kurs z pasażerami 11 grudnia, z momentem wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy (zmienił się on tego dnia w całej Europie, a więc także w Czechach). Pojechały po zelektryfikowanej trasie z Usti nad Labem do stacji Decin Vychod. Jak napisał czeski dziennikarz Jan Sůra z portalu zdopravy.cz, który wybrał się w kurs pojazdem, „przejazd był komfortowy, chociaż pojazd ma choroby wieku dziecięcego”. W pojeździe nie działała bowiem toaleta, były też drobne problemy z otwarciem drzwi. Dziennikarz zaznacza, że „wobec jednostek serii 628 (spalinowe pojazdy tej serii wcześniej kursowały na tej trasie – dop. red.), to skok jakościowy o kilka poziomów”.

11 grudnia na linii znalazło się kilka nowych zespołów trakcyjnych Elf.eu. Polacy mieli okazję zobaczyć pociąg podczas targów Trako 2021 w Gdańsku, gdzie cieszył się sporym zainteresowaniem.
Nowe pociągi Elfy.eu są dwuczłonowe, ale przewoźnik zastrzegł sobie wyjątkową możliwość szybkiego wydłużenia pojazdu o dodatkowy człon – w zależności od potrzeb. Jednostki są dwusystemowe (przystosowane do sieci trakcyjnej prądu stałego i zmiennego występujących w Czechach), z uwagi na dwa systemy napięcia istniejące w Czechach.

Ich prędkość maksymalna to 160 km/h. Pojazd jest niskopodłogowy, wysokość niskiej części podłogi i przedsionków wejściowych wynosi 600 mm nad główką szyny. Drzwi wyposażone są w stopień pomocniczy na wysokości 400 mm. Oprócz krajowego systemu sygnalizacji pojazd wyposażony jest również w europejski system sygnalizacji ETCS. Posiadają wygodne fotele i wygodne, ergonomiczne wnętrze. Są miejsca na wózki i rowery.

Co najbardziej odróżnia, oprócz designu, Elfy dla RegioJet od produkowanych na rynek polski? To, że każdy z dwóch wagonów jednostki posiada swoje osobne wózki. W Polsce zamawiający kupują niemal wyłącznie pojazdy z wózkami Jacobsa (wspólnymi dla dwóch członów).

Więcej zdjęć z pierwszego dnia kursowania zespołu trakcyjnego dla RegioJet można zobaczyć na portalu zdopravy.cz
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5