NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niemcy: Krytyka współpracy Google z Deutsche Bahn

| Artur Bogdanowicz 31.07.2021 2,3k

Niemcy: Krytyka współpracy Google z Deutsche Bahn
Fot. Ansgar Koreng / CC BY 3.0 (DE)
Współpraca Deutsche Bahn i Google nie wszystkim w Niemczech przypadła do gustu. Inne firmy oferujące rozkłady jazdy od lat bezskutecznie próbują bowiem uzyskać dostęp do danych przewoźnika.
Minęło zaledwie kilka dni, odkąd poinformowaliśmy o współpracy niemieckiego przewoźnika Deutsche Bahn i Google, dzięki której opóźnienia składów IC/EC/ICE oraz aktualne zmiany w rozkładzie widoczne będą w popularnym serwisie, a już pojawiły się pierwsze głosy krytyki. Odnoszą się one jednak nie tyle do postępowości planów, a do niemal ekskluzywnej współpracy z internetowym potentatem.

Krytyka pochodzi między innymi z ust Narena Shaama, założyciela fimy Omio. Zarówno Omio, jak inne startupy od lat bezskutecznie próbują uzyskać dostęp do danych przewoźnika, informuje gospodarczy dziennik Handelsblatt. Omio działa w 37 krajach, a jego wartość szacowana jest na miliard euro. W Niemczech jednak nie ma ona dostępu do aktualnych danych, dzięki którym proponować mogłaby pełne i aktualne planowanie podróży również z uwzględnieniem danych Kolei Niemieckich.

Według informacji dziennika z Düssedorfu Niemiecki Urząd Mononpolowy już od dłuższego czasu zajmuje się kwestią dostępu do danych na żywo. Dotyczy to także tego, jaką rolę odgrywają te informacje w zakresie planowania podróży intermodalnych poprzez dostępne na rynku platformy. Szef urzędu zauważa, ze przedmiotem postępowania jest nie tyle sama współpraca z Google, ile brak porozumienia z jego konkurentami. Same DB podkreślają, że w przypadku projektu nie ma mowy o wyłączności i nierównym traktowaniu, a jest to wynikiem korzystnego dla obu stron porozumienia.

Sytuacja przywodzi na myśl boje, które kilka lat temu stoczono o dostęp do danych o rozkładzie jazdy w Polsce. Jak skończy się sytuacja w Niemczech? Na razie Omio otrzymało wsparcie od niemieckich Zielonych. Wprawdzie podkreślają oni, że przewozy dalekobieżne wykonywane są na własny rachunek, ale współpraca z monopolistą nie wygląda wizerunkowo dobrze. Dla Omio nowy projekt mógłby przynieść wymierne korzyści. Według branżowych nieoficjalnych danych, startup planuje bowiem wejście na giełdę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5