NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Niemcy: Krytyka współpracy Google z Deutsche Bahn

| Artur Bogdanowicz 31.07.2021 2,2k

Niemcy: Krytyka współpracy Google z Deutsche Bahn
Fot. Ansgar Koreng / CC BY 3.0 (DE)
Współpraca Deutsche Bahn i Google nie wszystkim w Niemczech przypadła do gustu. Inne firmy oferujące rozkłady jazdy od lat bezskutecznie próbują bowiem uzyskać dostęp do danych przewoźnika.
Minęło zaledwie kilka dni, odkąd poinformowaliśmy o współpracy niemieckiego przewoźnika Deutsche Bahn i Google, dzięki której opóźnienia składów IC/EC/ICE oraz aktualne zmiany w rozkładzie widoczne będą w popularnym serwisie, a już pojawiły się pierwsze głosy krytyki. Odnoszą się one jednak nie tyle do postępowości planów, a do niemal ekskluzywnej współpracy z internetowym potentatem.

Krytyka pochodzi między innymi z ust Narena Shaama, założyciela fimy Omio. Zarówno Omio, jak inne startupy od lat bezskutecznie próbują uzyskać dostęp do danych przewoźnika, informuje gospodarczy dziennik Handelsblatt. Omio działa w 37 krajach, a jego wartość szacowana jest na miliard euro. W Niemczech jednak nie ma ona dostępu do aktualnych danych, dzięki którym proponować mogłaby pełne i aktualne planowanie podróży również z uwzględnieniem danych Kolei Niemieckich.

Według informacji dziennika z Düssedorfu Niemiecki Urząd Mononpolowy już od dłuższego czasu zajmuje się kwestią dostępu do danych na żywo. Dotyczy to także tego, jaką rolę odgrywają te informacje w zakresie planowania podróży intermodalnych poprzez dostępne na rynku platformy. Szef urzędu zauważa, ze przedmiotem postępowania jest nie tyle sama współpraca z Google, ile brak porozumienia z jego konkurentami. Same DB podkreślają, że w przypadku projektu nie ma mowy o wyłączności i nierównym traktowaniu, a jest to wynikiem korzystnego dla obu stron porozumienia.

Sytuacja przywodzi na myśl boje, które kilka lat temu stoczono o dostęp do danych o rozkładzie jazdy w Polsce. Jak skończy się sytuacja w Niemczech? Na razie Omio otrzymało wsparcie od niemieckich Zielonych. Wprawdzie podkreślają oni, że przewozy dalekobieżne wykonywane są na własny rachunek, ale współpraca z monopolistą nie wygląda wizerunkowo dobrze. Dla Omio nowy projekt mógłby przynieść wymierne korzyści. Według branżowych nieoficjalnych danych, startup planuje bowiem wejście na giełdę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1165)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1165)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5