Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nie brak ofert na naprawę przejętej od PKP linii na Dolnym Śląsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nie brak ofert na naprawę przejętej od PKP linii na Dolnym Śląsku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Zarząd Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei otrzymał wiele ofert w przetargu na remont przejętej od PKP linii 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski. Wszystkie przekraczają kosztorys inwestorski. 

Już w miesiąc po przejęciu linii 341 Dolny Śląsk ogłosił przetarg na jej remont. Przetarg podzielony został na dwie części. Pierwsza dotyczy zaprojektowania i wykonania urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, druga – projektu i realizacji robót budowlanych, a więc przede wszystkim remontu infrastruktury torowej. 

Choć za remont krótkiego, pięciokilometrowego odcinka DSDiK otrzymała niższe ceny niż PKP PLK, to również tu wystąpił problem przekroczenia budżetu przez wszystkich oferentów. Na pierwszą część postępowania wpłynęło pięć ofert. Najniższa, którą złożył Protel opiewa na 3,006 mln złotych brutto i przekracza budżet zamawiającego (2 mln zł brutto) o 50 procent.Na pierwszą część postępowania wpłynęło pięć ofert. Najniższa, którą złożył Protel opiewa na 3,006 mln złotych brutto i przekracza budżet zamawiającego (2 mln zł brutto) o 50 procent.

Druga część postępowania ma budżet na poziomie 9 mln zł brutto. Tu wpłynęło siedem ofert, a najniższą złożył Infrakol - na niewiele ponad 11 mln złotych. Poniżej 20 mln zł mieszczą się jeszcze oferty należącego do PLK Dolkomu, Trakcji PRKiI oraz Torkolu. Kryteria wyboru ofert to cena (waga 60 proc.) i okres gwarancji (40 proc.). 

Na całej długości linii kolejowej wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa (szyny, podkłady i podsypka). Wykonane mają zostać także niezbędne roboty podtorowe i regulacja toru. Infrastruktura ma pozwalać na kursowanie pociągów z prędkością do 80 km/godz. Zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego ruch na linii nr 341 ma być jednorodny – wyłącznie pasażerski. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

- Przejęcie linii kolejowej do Bielawy To jest dopiero pierwszy etap całego programu przejmowania nieczynnych i zlikwidowanych linii kolejowych na Dolnym Śląsku - mówił niedawno radny województwa Patryk Wild. W planach jest przejęcie kolejnych 22 odcinków o długości łącznie 400 kilometrów.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Próba zablokowania reaktywacji pociągów do Bielawy

Pasażer

Linia do Bielawy gotowa. Reaktywacja wkrótce [aktualizacja]

Infrastruktura

Kiedy dojedziemy pociągiem do Bielawy?

Pasażer

Kiedy dojedziemy pociągiem do Bielawy?

Michał Szymajda 28 sierpnia 2019

Zobacz również:

Próba zablokowania reaktywacji pociągów do Bielawy

Pasażer

Linia do Bielawy gotowa. Reaktywacja wkrótce [aktualizacja]

Infrastruktura

Kiedy dojedziemy pociągiem do Bielawy?

Pasażer

Kiedy dojedziemy pociągiem do Bielawy?

Michał Szymajda 28 sierpnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5