NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Miesiąc po przejęciu linii 341 Dolny Śląsk już ogłasza przetarg na jej remont

| Kasper Fiszer 22.01.2019 212

Miesiąc po przejęciu linii 341 Dolny Śląsk już ogłasza przetarg na jej remont
Stacja Bielawa Zachodniafot. Stalker – fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0
Bardzo szybko po przejęciu linii od PKP SA ogłoszony zostaje przetarg na remont nieczynnej od 2001 r. linii Dzierżoniów Śląski – Bielawa Dolna. Postępowanie ma być równie szybko rozstrzygnięte, a zakładany czas na wykonanie robót jest dość krótki. Po inwestycji linia ma służyć wyłącznie obsłudze ruchu pasażerskiego.
Zaledwie miesiąc po jej przejęciu od PKP SA samorząd województwa dolnośląskiego ogłasza przetarg na remont krótkiej linii nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski. Władze regionu chcą, by do 30-tysięcznej Bielawy ponownie docierały pociągi pasażerskie. Koszt realizacji tego planu będzie stosunkowo nieduży, bo trasa łącząca miasto z ciągiem biegnącym do Wrocławia ma długość zaledwie nieco ponad pięciu kilometrów.

Prędkość maksymalna wyniesie 80 km/godz.

Dokumentacja dotycząca postępowania znalazła się już na stronie internetowej Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, która zarządza przejętą infrastrukturą. Zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu inwestycja ma być dofinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Przetarg podzielony został na dwie części. Pierwsza dotyczy zaprojektowania i wykonania urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, druga – projektu i realizacji robót budowlanych, a więc przede wszystkim remontu infrastruktury torowej.

Na całej długości linii kolejowej wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa (szyny, podkłady i podsypka). Wykonane mają zostać także niezbędne roboty podtorowe i regulacja toru. Infrastruktura ma pozwalać na kursowanie pociągów z prędkością do 80 km/godz. Zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego ruch na linii nr 341 ma być jednorodny – wyłącznie pasażerski.

Powstanie nowy przystanek Bielawa Centralna

Warunki stawiane przez DSDiK dopuszczają użycie szyn staroużytecznych, jeśli będą one spełniac określone wymogi. Wykonawca będzie musiał przystosować do wznowienia ruchu trzy obiekty inżynieryjne: dwa przepusty rurowe żeliwne i jeden most (leżący już na terenie Dzierżoniowa). Wyremontowane mają zostać także perony na stacjach Bielawa Zachodnia i Bielawa Wschodnia (na każdej z nich znajduje się jeden peron).

W ramach inwestycji powstanie także nowy przystanek o roboczej nazwie Bielawa Centralna (jej ostateczne brzmienie zostanie ustalone po konsultacjach społecznych). Znajdzie się on w okolicach przejazdu kolejowego przy ul. Bohaterów Getta. Podobnie jak na obu bielawskich stacjach, nowy peron będzie mieć 100 m długości i wysokość 0,55 m. Każdy z przystanków ma być dostępny dla osób niepełnosprawnych, a porządku na peronach strzec mają kamery monitoringu.

Krótki termin składania ofert, szybki wybór i szybka realizacja prac

Tak samo szybko jak ogłoszone zostało postępowanie, realizowane mają być roboty. Termin wykonania zamówienia upłynie bowiem już 2 sierpnia tego roku. Oferty w postępowaniu można składać do 5 lutego. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Kryteria wyboru ofert to cena (waga 60 proc.) i okres gwarancji (40 proc.). Minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy (czemu odpowiada 0 punktów), a maksymalny – 60 miesięcy (40 punktów).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

DSDiK (7)
Linia 341 (5)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

DSDiK (7)
Linia 341 (5)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5