Jak wynika z zapisu spotkania wiceprezydenta Radosława Stępnia z łódzkimi radnymi, tunel pomiędzy nową stacją Łódź Fabryczna a stacją Widzew zostanie wykonany metodą odkrywkową. Jeszcze w czerwcu PKP PLK zapowiadała użycie tarcz TBM.
Radni chcieli poznać harmonogram budowy nowego dworca, ale utajnił go wykonawca. O takich zamiarach Torpolu informował już jeden z portali internetowych, o czym można przeczytać tutaj. Jak poinformował radnych wiceprezydent Stępień, w poprzedni czwartek prezes Torpolu obiecał, że jeszcze przed rozpoczęciem obrad komisji przedstawi miastu szczegółowy harmonogram prac lub poda termin jego przekazania. Ale nie zrobił tego.
Okazało się też, że tunel będzie jednak wykonywany metodą odkrywkową. - W Łodzi będziemy wiercić tunele tarczami TBM i będziemy mieli najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Będzie to najnowocześniejsza technologia, m. in. system toru bezpodsypkowego - mówił w czerwcu dyrektor projektu w PKP PLK Paweł Dziwisz. Przyczyną wyboru tego rozwiązania była niepewność gruntu w miejscu, gdzie 16,5 metra pod ziemią ma znaleźć się nowa stacja. Dotychczasowe odwierty nie pozwalają jednoznacznie zlokalizować tzw. łódzkiej soczewki wodnej i tym samym określić sposobu przejścia przez nią. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Wiceprezydent Stępień poinformował radnych, że prace będą jednak prowadzone metodą odkrywkową
Więcej