Wykonawca na placu budowy stacji Rondo Daszyńskiego rozpoczął montaż drugiej tarczy TBM. Anna ruszyć ma w okolicach maja – miesiąc po pierwszej.
Pierwsza z tarcz, Maria, została zaprezentowana już we wrześniu ub.r. Jak zapowiada wykonawca, firma AGP Metro, TBM zacznie prace w kwietniu. Maria wydrąży północny tunel od stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-13 Powiśle. Miesiąc po niej ruszy Anna, druga z tarcz. Jej montaż właśnie się rozpoczął na placu budowy szybu startowego i stacji Rondo Daszyńskiego od strony ul. Towarowej. Anna wydrąży południowy tunel na tym samym odcinku. Zanim jednak dotrze do Powiśla, za stacją C-10 Rondo ONZ zboczy z trasy centralnego odcinka II linii metra, aby wykonać łącznik z I linią.
Miesiąc temu wykonawca postanowił o zakupie dodatkowej tarczy w celu przyspieszenia prac. Oznacza to, że przy budowie tuneli centralnego odcinka II linii metra pracować będą łącznie cztery tarcze. Wisła, trzeci TBM, wydrąży południowy tunel na wschód od stacji C-13 Powiśle w kierunku stacji C-15 Dworzec Wileński. Dodatkowa tarcza wykona natomiast tunel północny. Wykonawca jeszcze nie zdecydował jak się będzie nazywać czwarty TBM.