NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Newag: Raport półroczny potwierdził zwiększony zysk

| Roman Czubiński 28.09.2020 68

Newag: Raport półroczny potwierdził zwiększony zysk
fot. Newag
Potwierdziły się optymistyczne przewidywania co do wyników finansowych Grupy Newag. Osiągnięty w pierwszym półroczu zysk jest czterokrotnie wyższy, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Producent wspomina jednak w raporcie półrocznym także o trudnościach, spowodowanych opóźnieniami w eksporcie pojazdów do Włoch z powodu sytuacji epidemicznej.
Opublikowane dane są zgodne ze wstępnymi szacunkami, o których pisaliśmy dwa tygodnie temu. Grupa odnotowała zysk w wysokości 62,1 mln zł – aż czterokrotnie większy, niż w pierwszej połowie roku 2019 (12,4 mln zł).

Nieco niższe od zakładanych – ale i tak wyższe o blisko połowę, niż w roku ubiegłym – okazały się przychody ze sprzedaży między styczniem a czerwcem (569,3 mln zł). Skonsolidowana wartość zysku operacyjnego przed potrąceniem podatków, odsetek od zobowiązań i amortyzacji (EBITDA) wyniosła 111,9 mln zł. Jest to wartość o 154% większa, niż przed rokiem.

Jak wyjaśnia producent, wpływ na tak dobre wyniki miało bardziej równomierne, niż w poprzednich latach, rozłożenie się planów sprzedaży. Spółka nie uniknęła jednak skutków pandemii koronawirusa: z powodu sytuacji epidemicznej we Włoszech opóźnia się realizacja kontraktu na elektryczne zespoły trakcyjne Impuls drugiej generacji (ETR322), zamówione przez włoskiego państwowego przewoźnika FSE. Zamiast – jak planowano – w roku bieżącym, ich dostawa nastąpi w pierwszej połowie 2021 r. Jak informuje PAP, Newag zamierza ubiegać się o kolejne kontrakty we Włoszech.

Dzięki dobrym wynikom Newagu wyższa od ubiegłorocznej będzie także wartość dywidendy, wypłaconej akcjonariuszom za miniony rok. W najbliższych latach zamówień nie powinno zabraknąć – tabor zamówiły w nowosądeckich zakładach, między innymi, SKM Warszawa, samorządy województw: małopolskiego, zachodniopomorskiego, dolnośląskiego i inni partnerzy. Łączna wartość tych kontraktów to blisko 2,4 mld zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5