NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Newag z bogatym portfelem zamówień

| Michał Szymajda 23.06.2020 333

Newag z bogatym portfelem zamówień
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Portfel zamówień Newagu na lata 2020-2021 przekracza już 2,4 mld zł. Koronawirus nie wpłynął znacząco na działalności nowosądeckiego producenta, który zapowiada rekordowe wyniki finansowe.
W rozmowie z Polską Agencją Prasową prezes Newagu Zbigniew Konieczek podsumował zadania, na których chce skupić się producent. Jest wśród nich niemal pewna dostawa ezt dla Małopolski oraz dostawa dwóch hybrydowych pojazdów dla Zachodniego Pomorza.

Pełen portfel

W kwietniu zawarliśmy umowę z SKM Warszawa na dostawę 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W konsekwencji szacowany aktualny portfel zamówień urósł do ponad 2,4 mld zł – powiedział Zbigniew Konieczek. Sama tylko umowa z warszawską Szybką Koleją Miejską jest warta 543 mln zł netto.

Jak dodaje w rozmowie z PAP Konieczek, według wstępnych wyników, przychody grupy wzrosły w pierwszym kwartale 2020 roku. o 90,1 proc. do 269,1 mln zł. EBITDA zwiększyła się natomiast o 322 proc., do poziomu 55,8 mln zł. W ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku grupa zanotowała 32,7 mln zł zysku netto wobec 1,3 mln zł straty netto przed rokiem.

– Spodziewamy się bardziej równomiernego rozłożenia przychodów ze sprzedaży pomiędzy poszczególnymi kwartałami bieżącego roku i utrzymania rentowności na podobnych poziomach – dodał Zbigniew Konieczek, oceniając, że jeśli realizacja planów Newagu nie zostanie zakłócona czynnikami zewnętrznymi, to wyniki roku 2020 powinny być najlepsze w okresie ostatnich kilkudziesięciu lat.

Koronawirusa w Newagu już nie ma. Inwestycje idą do przodu

– Podjęliśmy szereg działań w celu ograniczenia skutków, w szczególności poprzez ograniczenie wyjazdów służbowych do niezbędnego minimum, ograniczenie spotkań, zapewnienie środków dezynfekcyjnych oraz środków ochrony osobistej, wprowadzenie zdalnego trybu pracy. W okresie marzec-kwiecień podwyższony był wskaźnik nieobecności. Aktualnie sytuacja wróciła w tym zakresie do normy – powiedział prezes Newagu odnosząc się do sytuacji pandemicznej. Wśród załogi nowosądeckiej fabryki nie ma obecnie osób chorych, choć wcześniej zdiagnozowano dwa takie przypadki.

W styczniu 2020 roku Newag uruchomił produkcję nadwozi do lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych w nowej, wybudowanej kosztem 22 mln zł hali. Działa już także centrum logistyczne z magazynem wysokiego składowania. Niedawno zakończona została budowa hali przeznaczonej do produkcji konstrukcji spawanych. W trakcie realizacji pozostaje linia do produkcji i napraw zestawów kołowych (zakończenie budowy zaplanowano na III kwartał 2020). W III kwartale powinna zakończyć się budowa krótkiego toru testowego zasilanego napięciem 25kV, który pozwoli dalej posuwać do przodu projekty związane z budową lokomotyw wielosystemowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5