Pracownicy Newagu rozpoczynają trzytygodniową przerwę świąteczną. Większość kontraktów udało się zakończyć spółce z końcem 2022 roku. Nowych jednak, z uwagi na brak środków z KPO, jest jak na lekarstwo.
Nowosądecki Newag zakończył realizację wszystkich kontraktów związanych z dostawami dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Spółka zarządza świąteczny urlop.
– Zgodnie z planowanym harmonogramem zakończyliśmy dostawy pojazdów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i
dla województwa zachodniopomorskiego – napisał Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu. Zaznacza, że ostatnia, 12 hybryda została przekazana zamawiającemu ze Szczecina w ubiegłym tygodniu. Newag zakończył dziś, przed terminem produkcję i przekazanie ostatniego z 6 spalinowych Impulsów, które
także staną się dwutrakcyjne. – Dlatego też możemy pozwolić sobie na rozpoczęcie przerwy świątecznej – dodał rzecznik. Kończą się też (w terminie)
dostawy Impulsów 2 dla SKM Warszawa.Produkcja innych pojazdów wciąż trwa, ale z uwagi na brak funduszy unijnych, samorządy nie chcą rozpisywać nowych przetargów i podpisywać umów z wykonawcami. Na przykład obecnie realizowana jest budowa łącznie 15 elektrycznych i hybrydowych zespołów trakcyjnych
dla Podkarpackiego, trwają przygotowania do produkcji
trzech zespołów trakcyjnych dla Pomorza (to bardzo perspektywiczny kontrakt, wstrzymywany przez brak środków zewnętrznych), niedługo powinna także wystartować
produkcja 20 lokomotyw dla PKP Intercity. Pojedyncze zmodernizowane lokomotywy spalinowe kupują też klienci zajmujący się ruchem towarowym.
Niestety, z uwagi na brak środków PKP Intercity wciąż nie wybrała oferty w przetargu na push-pulle, a Polregio zwleka z wyborem najlepszej oferty na kilkaset nowych ezt.