NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

NEB po słowie z Pesą i Siemensem. Kupi nowe Linki i Mireo Plus B

| Jakub Madrjas 07.06.2021 8,4k

NEB po słowie z Pesą i Siemensem. Kupi nowe Linki i Mireo Plus B
fot. Siemens
Zwycięstwo NEB w przetargu na obsługę połączeń we wschodniej Brandenburgii to dobra wiadomość dla Pesy i Siemensa. Producenci dostarczą nowe pociągi do obsługi tego kontraktu. Z Polski przyjadą nowe spalinowe Linki, a z Niemiec - bateryjne Mireo Plus B.
Jak informowaliśmy wczoraj, przewoźnik Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) ponownie wygrał przetarg na obsługę sieci kolejowej we wschodniej Brandenburgii. Nowa umowa obowiązywać będzie od grudnia 2024 przez 12 lat. Łącznie linie obsługiwać będą 42 składy, w tym 26 pojazdów Siemens Mireo Plus B. Pozostałe 16 pociągów pochodzić będzie od Pesy (Link) – 11 używanych i 5 nowych jednostek. Linki zapewniają 120 miejsc (lub 122 w przypadku nowych pojazdów), wyposażone są w sieć wifi, system informacji pokładowej oraz miejsca do przewozu rowerów.

Jak udało nam się dowiedzieć, umowy na dostawy z NEB nie są podpisane, ale to kwestia czasu. Producenci nie startowali w konsorcjum z przewoźnikiem, ale przedstawili mu swoje oferty; na podstawie tych informacji przewoźnik przedstawił własną propozycję dla VBB (Związek Transportowy Berlin-Brandenburgia). 

- Jesteśmy po rozmowach z NEB, złożyliśmy ofertę na dostawę pięciu nowych pociągów Link. Do uzgodnienia pozostały szczegóły umowy - tłumaczy Maciej Grześkowiak, dyrektor ds. projektów Strategicznych i Komunikacji Pesy. Zakładana jest dostawa w 2024 roku. Przewagą pociągów polskiego producenta jest m. in. dopuszczenie do ruchu w obu krajach, dzięki czemu mogą one obsługiwać połączenia do Kostrzyna i Gorzowa Wlkp..

- Prywatny brandenburski przewoźnik kolejowy Niederbarnimer Eisenbahn. NEB planuje eksploatować sieć za pomocą 26 dwuczłonowych pociągów akumulatorowych Mireo Plus B od grudnia 2024 r. Ponadto zamówienie obejmuje 12-letnią umowę na dostawę części zamiennych - poinformował nas rzecznik Siemensa Marcin Górecki. To już drugie zamówienie na bateryjny pociąg Mireo Plus B po kontrakcie dla Badenii-Wirtembergii
.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5