Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Siemens Mobility z pierwszym kontraktem na akumulatorowe Mireo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Siemens Mobility z pierwszym kontraktem na akumulatorowe Mireo
fot. Siemens Mobility
Siemens Mobility podpisał kontrakt na dostawę 20 pociągów Mireo Plus B z zasilaniem akumulatorowym dla Badenii-Wirtembergii. Kontrakt obejmuje również serwis przez blisko 30 lat. Dostawa pociągów przewidziana jest na czerwiec 2023.

Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) złożyło zamówienie na 20 pociągów Mireo Plus B od spółki Siemens Mobility. Zespoły trakcyjne składają się z dwóch członów ze 120 miejscami dla pasażerów. Będą pełniły służbę na trasach wyposażonych w sieć trakcyjną oraz na trasach niezelektryfikowanych, dzięki hybrydowemu zasilaniu. Pociągi będą wykorzystane do transportu pasażerskiego na trasie Network 8 w regionie Ortenau. Kontrakt zobowiązuje spółkę Siemens Mobility do prowadzenia prac naprawczych i konserwacyjnych pojazdów przez okres prawie 30 lat.

– Składając takie zamówienie, kraj związkowy Badeni-Wirtembergii inwestuje w przyszłość mobilności. Nasze hybrydowe pociągi Mireo Plus B są przyjazne dla środowiska naturalnego, zapewniają bezemisyjny transport pasażerski i stanowią zrównoważoną alternatywę dla lokomotyw z silnikami diesla na odcinkach niezelektryfikowanych. Dzięki naszemu serwisowi, gwarantujemy dostępność taboru przez cały cykl życia pojazdów – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

– Wkraczamy na nowy poziom, przechodząc na przyjazne dla klimatu systemy napędowe w transporcie lokalnym, wprowadzając tę nową technologię i chcemy zaangażować firmę w tę technologię poprzez zapisy kontraktowe. Siemens jest odpowiedzialny za zużycie energii i koszty energii przez cały okres umowy 29,5 lat. Pod tym względem wkraczamy na nowe terytorium w zakresie przetargów na transport publiczny w kraju związkowym Badenia-Wirtembergia – powiedział Winfried Hermann, minister transportu w Badenii-Wirtembergii.

Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) odpowiada za pozyskanie oraz finansowanie pociągów dla sieci kolejowej w Ortenau. Kontrakt nie tylko zobowiązuje producenta do zbudowania pociągów, lecz również do zapewnienia nieprzerwanej dostępności pojazdów. Producent taboru odpowiada również za zasilanie składów, w tym budowę i obsługę odpowiedniej infrastruktury oraz zagwarantowanie zadeklarowanego zużycia energii według ustalonych kosztów. SFBW jest faktycznym właścicielem składów i udostępnia je przewoźnikowi na okres trwania kontraktu.

Pociąg Mireo Plus B ma zasięg około 80 km na akumulatorach elektrycznych w warunkach rzeczywistych. Akumulatory mogą być ładowane z linii napowietrznej podczas jazdy na zelektryfikowanym odcinku trasy. Energia może również być odzyskiwana podczas hamowania. System akumulatorów jest zainstalowany pod podłogą w dwóch kontenerach. Akumulatory litowe-jonowe wykorzystane do tego projektu charakteryzują się długą żywotnością - podaje producent. Pojazdy będą kursować na trasach łączących takie miasta jak Offenburg, Freudenstadt/Hornberg, Bad Griesbach, Achern, Ottenhöfen, Biberach (Baden) oraz Oberharmersbach-Riersbach. Zakończenie dostaw pociągów jest planowane na grudzień 2023 roku. Pociągi powstaną w zakładach produkcyjnych Siemens Mobility w Krefeld, w Niemczech. Natomiast bank KfW IPEX-Bank zabezpiecza 28-letnie finansowanie projektu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij