NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

NEB we wschodniej Brandenburgii do 2036 roku. Pociągi na baterie

| Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 06.06.2021 3,2k

NEB we wschodniej Brandenburgii do 2036 roku. Pociągi na baterie
fot. Niemcy
Przewoźnik NEB w dalszym ciągu obsługiwać będzie połączenia sieci kolejowej we wschodniej Brandenburgii. Jedna z linii prowadzi z Berlina do Polski. Land prawie w całości odszedł od diesla, a przewoźnicy musieli zapewnić składy bateryjne lub wodorowe.
Przewoźnik Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) ponownie wygrał przetarg na obsługę linii oznaczonych jako RB12, RB25, RB26, RB35, RB36, RB54, RB60, RB61, RB62 oraz RB63. Ich trasy są następujące:
  • RB12 Berlin Ostkreuz – Oranienburg – Templin Stadt
  • RB25 Berlin Ostkreuz – Werneuchen
  • RB35 Fürstenwalde (Spree) – Bad Saarow Süd
  • RB36 Frankfurt (Oder) – Beeskow – Königs Wusterhausen
  • RB54 (Berlin Gesundbrunnen/Lichtenberg–) Löwenberg (Mark) Rheinsberg (Mark)
  • RB60 Eberswalde – Wriezen – Frankfurt (Oder)
  • RB61 Schwedt (Oder) – Angermünde
  • RB62 Angermünde – Prenzlau
  • RB63 Eberswalde – Joachimsthal
  • RB26 Berlin Ostkreuz – Müncheberg (Mark) – Kostrzyn
Będzie więcej połączeń, także do Polski

Nowa umowa obowiązywać będzie od grudnia 2024 przez 12 lat. Opiewa na 6,7 mln pociągokilometrów rocznie. Już od początku obowiązywania nowego kontraktu na torach ma się pojawić więcej połączeń.

Na liniach RB 25 i RB 26 w dni robocze pociągi pojadą co pół godziny. Linia RB 35 przedłużona będzie do stacji Bad Saarow Süd. W rozkładzie znajdą się weekendowe połączenia wycieczkowe. Na linii RB 60 uzupełniony zostanie takt pociągów. Poprawiona zostanie również oferta na linii międzynarodowej z Berlina do Kostrzyna. Tutaj przybędą perspektywicznie poranne i wieczorne pociągi. Tym samym za trzy lata oferta przewozowa na wszystkich liniach zwiększona będzie o 30%.

Brandenburgia bez pociągów z silnikiem diesla 


Na wszystkich liniach prócz tej ostatniej (RB 26) jeździć mają nowe pociągi z zasilaniem bateryjnym, które ładowane będą podczas przejazdów zelektryfikowanymi odcinkami. Do Kostrzyna kursować będą zaś w dalszym ciągu pociągi o napędzie diesla. W przetargu możliwe było wprowadzenie na te linie składów wodorowych, niemniej żaden z oferentów nie przedstawił takiej propozycji.

Jak poinformował przewoźnik NEB, łącznie linie obsługiwać będą 42 składy, w tym 26 pojazdów Siemens Mireo Plus B. Pozostałe 16 pociągów pochodzić będzie od Pesy (Link) – 11 używanych i 5 nowych jednostek. Linki zapewniają 120 miejsc (lub 122 w przypadku nowych pojazdów), wyposażone są w sieć wifi, system informacji pokładowej oraz miejsca do przewozu rowerów. Czekamy na oficjalne potwierdzenie obu zamówień przez producentów; wkrótce podamy więcej szczegółów na ten temat. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5