NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

Nadodrzanka przejmie pociągi IC z modernizowanej magistrali E59

| Michał Szymajda 13.09.2018 75

Nadodrzanka przejmie pociągi IC z modernizowanej magistrali E59
Pociąg PKP Intercity wyjeżdża ze stacji Wrocław GłównyFot. Michał Szymajda, RK
Poseł Adam Szłapka zapytał Ministerstwo Infrastruktury o planowane zmiany w rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019, w wyniku których przez Leszno i Poznań przestaną kursować pociągi IC Matejko i IC Mehoffer.
– Do katalogu utrudnień, w skład którego wchodzą m.in. notoryczne opóźnienia, zmniejszenie ilości pociągów w stosunku do wniosku złożonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, brak połączeń nocnych, brak skomunikowań pociągów w Poznaniu i Wrocławiu, konieczność korzystania z dwóch różnych przewoźników, co ewidentnie podnosi koszty podróży, od grudnia 2018 r. dojdą kolejne – pisze poseł i zwraca uwagę na planowane przetrasowanie pociągów IC Matejko i IC Mehoffer w taki sposób, by ominęły Poznań i Leszno w drodze ze Szczecina do Wrocławia. Poseł zwraca się do Ministerstwa z szeregiem pytań, wśród których są te dotyczące długości trwania rozkładowych objazdów i obecności (lub ich braku) konsultacji społecznych związanych ze zmianą trasy.

"Weryfikację tras" wymuszają opóźniające się modernizacje

Ministerstwo odpowiada posłowi, że zmiana tras dwóch pociągów to efekt weryfikacji wszystkich pociągów planowanych do objęcia umową roczną o świadczenie usług publicznych na 2019 r. W efekcie „sprawdzenia” rozkładu jazdy wyszczególniono pociągi, które z uwagi na prace modernizacyjne powinny zmienić trasy.

– Oczekiwaniem ministra właściwego do spraw transportu (Andrzej Adamczyka - dop. red.) jest aby pociągi kursowały punktualnie i w związku z tym, wskazane jest ograniczenie liczby pociągów na odcinkach gdzie prowadzone są prace modernizacyjne – napisał Andrzej Bittel, odpowiedzialny za kolej podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Jak wiemy, w okolicach Leszna modernizacja prowadzona przez Astaldi jest też opóźniona, co wpływa na dalsze znaczne ograniczenie przepustowości E59, dłuższe niż oczekiwano.

Decyzja o przetrasowaniu pociągów spowodowana była także faktem rozpoczynających się wkrótce prac modernizacyjnymi na odcinku Poznań – Szczecin. Jak podkreśla minister, kumulacja trwających jednocześnie prac powodowałaby kolejne trudności, w tym znaczne wydłużenie czasu przejazdu pociągów i opóźnienia.

Ze Szczecina na południe Polski dojazd będzie niezły

Minister dodaje, że z uwagi na tymczasowość zmiany rozkładu jazdy PKP Intercity nie przeprowadzało konsultacji społecznych z mieszkańcami regionów, ani nie występowało o zaopiniowanie zmian do samorządów. Zdaniem Intercity trasy Mehoffera i Matejki zbudowano jednak tak, by utrzymać wysokie potoki pasażerskie i zapewnić mieszkańcom Szczecina dobry dojazd na południe kraju.

– Po zakończeniu prac torowych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury, PKP Intercity planuje powrót ww. pociągów na swoją podstawową trasę przez Leszno – napisał minister. Zakończenie robót na E59 na całym odcinku od granicy województw dolnośląskiego i wielkopolskiego do Czempinia zaplanowano na połowę roku 2020. Jednak już w tej chwili inwestycja na odcinku Leszno - Rawicz ma półroczny poślizg, mocno opóźniona jest również przebudowa stacji Leszno, realizowana przez Torpol.

W ostatnich latach Nadodrzanka po której pojedzie IC Matejko i IC Mehoffer , czyli linia kolejowa 273, przeszła liczne prace naprawcze. Przechodzi je również obecnie, dzięki czemu czasy przejazdu na niej znacznie się poprawiły. Piszemy o tym tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS